خراسان شمالی- شهردار بجنورد از احداث مسیر ویژه دوچرخه در هسته مرکزی شهر بجنورد خبر داد.

مسیر ویژه دوچرخه در بجنورد احداث می شود / نبود انسجام بین دستگاه‌های استان

قدس آنلاین، گروه استان ها: هادی زارعی با حضور در دفتر سرپرستی پایگاه خبری، تحلیلی قدس آنلاین در خراسان شمالی، در خصوص ترافیک شهر بجنورد نیز گفت: با توجه به کم‌عرض بودن و عدم گنجایش خیابان‌ها و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر و ایجاد آلایندگی‌هایی توسط این ناوگان، استفاده از دوچرخه به‌عنوان راهی مؤثر در ساماندهی حمل‌ونقل بجنورد و کاهش ترافیک شهری مرکز استان، باید مدنظر باشد.

وی گفت: این موضوع در شورای عالی ترافیک استان مطرح‌شده که برای هر سه خیابان یک مجوز صادر شود تا مسیر ویژه دوچرخه در شهر احداث شود که این مسیرها در هسته مرکزی شهر خواهد بود.

۴۲۳ میلیارد تومان بودجه شهرداری

زارعی در خصوص بودجه شهرداری در سال جاری نیز گفت: در سال گذشته ۱۸۶ میلیارد تومان از بودجه شهرداری محقق شدکه امسال بودجه این شهرداری بعلاوه خرید اتوبوس ۴۲۳ میلیارد تومان مصوب شد که در سه‌ماهه نخست سال جاری ۷۵ درصد محقق شد و پیش‌بینی می‌کنیم که بودجه شهرداری در سال جاری از مبلغ مصوب بیشتر شود.

وی گفت: توسعه زیرساخت‌های حاشیه شهر بجنورد، ترافیک و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های اصلی این شهرداری است.

وی افزود: توجه به رفع دغدغه‌های محلات حاشیه‌نشین در بجنورد یکی از برنامه‌های بنده است و به‌طورکلی نیز معتقد هستم که بهبود وضعیت و توسعه این مناطق از یکجایی باید کلید زده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات عمران شهری در چهار منطقه از محلات حاشیه‌نشین شهر بجنورد صورت گرفته و چند منطقه نیز در دستور کار است.

زارعی با اشاره به عدم توزیع قیر رایگان گفت: در سال جاری شهرداری بجنورد حدود شش میلیارد تومان قیر خریداری کرده است.

فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

وی فرسودگی ناوگان را از مشکلات شهرداری عنوان کرد و گفت: فرسودگی ناوگان اتوبوس‌رانی بجنورد مشکلی دیگر است برای توسعه و بازسازی ناوگان نیازمند خرید ۲۰ دستگاه  اتوبوس هستیم که هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۳۰ میلیارد ریال است که اعتبار برای خرید اتوبوس‌های جدید ۶۰۰میلیارد ریال محاسبه‌شده است.

زارعی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری نیز گفت: این حوزه بسیار مهمی است و فرش قرمز برای سرمایه‌گذاری که قدرت توان مالی داشته باشد و مورد تائید نهادهای نظارتی بوده و شناسنامه‌ای از پروژه‌های انجام‌شده داشته باشد پهن می‌کنیم و در مدت هشت ماه توانسته‌ایم دو سرمایه‌گذار جذب کنیم.

جانمایی اشتباه دفن گاه زباله

زارعی همچنین در خصوص دفن گاه زباله در کوه بابا موسی گفت: جانمایی دفن گاه زباله و گورستان پارک جاوید در منطقه گردشگری بابا موسی اشتباه بود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های زمین‌شناسی دفن زباله در ارتفاعات بابا موسی می‌تواند ازلحاظ ورود شیرابه به آب‌های زیرزمینی مشکلاتی به همراه داشته باشد.

وی در رابطه بااینکه ازسرگیری فعالیت کارخانه کمپوست چه میزان می‌تواند در جمع‌آوری یا کاهش زباله گردها از سطح شهر تأثیر داشته باشد، گفت: وجود این گروه ریشه در مشکلات اقتصادی و معیشتی دارد و زباله گردها هیچ زمانی کاهش پیدا نمی‌کنند، بلکه ساماندهی می‌شوند.

شناسایی ۱۶۰ زباله گرد

شهردار بجنورد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۰ زباله گرد در بجنورد ساماندهی شده‌اند،گفت: با ورود سرمایه‌گذاران خصوصی و انعقاد قرارداد با شرکت سرمایه‌گذار، ساماندهی زباله گردها در برنامه قرار خواهد گرفت که زباله گردها با یک پوشش مناسب و ابزار موردنیاز و در یک منطقه بتوانند ادامه اشتغالشان را به شیوه‌ای قابل‌قبول داشته باشند.

وی یکی از مشکلات شهرداری بجنورد را خروج پادگان از شهر عنوان کرد و افزود: اگر مقدمات خروج پادگان از شهر فراهم شود دو معبر حیاتی شهر که کنترل‌کننده ترافیک شهری است آزادسازی می‌شود .

عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی

وی در خصوص مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: ۱۵۰میلیارد تومان مطالبات وصول نشده شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه انسجامی بین دستگاه‌های استان برای پرداخت بدهی‌های شهرداری از طریق تهاتر اسناد تسویه نیست.

زارعی همچنین به مشکل املاک قولنامه‌ای در حواشی شهر اشاره‌کرده و گفت: الحاق این مناطق به شهرو لزوم دریافت خدمات شهری از یک‌سو و عدم امکان صدور مجوز برای این املاک که قولنامه‌ای هستند از سوی دیگر چالش‌هایی را برای شهرداری ایجاد کرده است .

وی در پاسخ به سؤال اینکه علاوه بر مطالبات و معوقات و عوارض دستگاه‌ها سهم شهرداری نیز از قبوض پرداخت می‌شود یا خیر گفت: تنها ۴۰ درصد عوارض ساختمانی و نوسازی توسط مردم پرداخت می‌شود.

شهردار بجنورد درخصوص بازگرداندن املاک معصوم زاده به شهرداری بجنورد نیز گفت: مالکیت  ٤٢ هزار متر مربع از زمین‌های مرکز استان که مورد اختلاف با یکی از دستگهای اجرایی استان بود  به شهرداری بجنورد باز گردانده شد.

وی ارزش این زمین ۴۲ هزار متری  در حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.