بخشدار شهرآباد گفت: مسئولان برای رفع معضل بیکاری جوانان در این بخش اقدام اساسی انجام دهند.

بیکاری ، جوانان شهرآباد را آزار می دهد/کمبود زمین برای ساخت مسکن

به گزارش قدس آنلاین،  سید علی موسوی فرد در جلسه شورای اداری بخش شهرآباد که  با حضور نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین و اداری بخش  برگزار شد،  اظهار کرد: بخش شهرآباد با داشتن ۲۰ هزار جمعیت از یک جمعیت جوان و پویا برخوردار است و بیشتر روستاهای  این بخش  مهاجر پذیر هستند.

 وی افزود: شغل اصلی مردم بخش شهرآباد با داشتن ۱۲ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و با داشتن ۱۰۷ حلقه چاه  عمیق،  کشاورزی و محصول اصلی آنها نیز پسته می باشد و برای حل مشکل آنها همت ملی نیاز است.

موسوی فرد با بیان اینکه دبی چاه موتورها از ۸۰ متر بعضا به ۲۸۰ متر رسیده است، گفت: هر جا به جایی نیز دبی چاه موتور را کاهش می دهد که باعث نارضایتی کشاورزان می شود.

 بخشدار شهرآباد افزود: با توجه به اینکه محصول کشاورزی شهرآباد تک محصولی است، کشاورز محصول خود را به نازلترین قیمت به دلالان می‌دهد که نیازمند کمک دولت می باشد که محصول را فراوری کنند.

 وی ۵۶ ترمینال ضبط پسته در شهرآباد را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ترمینال های ضبط پسته توسعه‌ی خوبی پیدا کرده‌اند که بسته بندی صادراتی را نیز انجام می دهند.

 موسوی فرد گفت: با کمک دولت و اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر بخش شهرآباد از نعمت صددرصدی گاز و آب برخوردار شده است.

 وی گفت: بخش شهرآباد تنها سه کیلومتر جاده خاکی دارد که تقاضای طرح مطالعاتی برای این مهم را داریم.

 بخشدار شهرآباد با اشاره به اینکه دو محور میدان کوشه تا روستای عظیم آباد و روستای ظاهراباد به سمت نصرآباد نیاز به روکش آسفالت دارد، افزود: تمام روستاهای بخش شهرآباد دارای ساختمان دهیاری می باشند و تنها روستای عبدل آباد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند اعتبارات پروژه نیمه تمام می باشد که بتوانیم این مهم را نیز به سرانجام برسانیم.

 موسوی فرد اظهار کرد: معضل بیکاری در شهر آباد به دلیل اینکه  محصول این بخش از این محل بیرون می‌رود، باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا جوانان این بخش به ناچار در نانوایی شهرهای بزرگ کار می کنند.

 وی با تقدیر از بنیاد برکت امام که در چهار روستا بخش شهرآباد اقدام به پرداخت وام ارزان قیمت و بدون بهره به جوانان کرده‌است، گفت: در بخش شهرآباد ما شرمنده مشارکت مردم در توسعه معابر هستیم که در سال گذشته با کمک دولت و مشارکت مردم یکصد هزار متر در بخش شهرآباد آسفالت شد و امسال نیز با مشارکت مردم هم اکنون یکصد هزار متر دیگر نیز آماده آسفالت میباشد ولی حذف قیر از دهیاری‌ها باعث شده زیرساخت‌های ما نیمه تمام رهاشوند.

 وی گفت: طرح بازنگری هادی که طبق گفته ها در هر بخش باید چهار روستا بازنگری شود، ولی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و همچنین ما در روستاها زمین مناسب برای ساخت خانه برای جوانان نداریم که این امر باعث مهاجرت جوانان می شود ،از اجرای طرح بازنگری چهار سال رد شده است و باید تسریع پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.