چندی پیش رئیس‌جمهور، تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام کرد و قرار شد پس از تعطیلی چهارماهه، سینماها بازگشایی شوند و این مراکز فرهنگی تنها می‌توانند برای ۵۰ درصد ظرفیت صندلی‌های خود بلیت‌فروشی کنند.

سینما و سینماداران نیازمند حمایت هستند

سرور هادیان/

 چندی پیش رئیس‌جمهور، تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام کرد و قرار شد پس از تعطیلی چهارماهه، سینماها بازگشایی شوند و این مراکز فرهنگی تنها می‌توانند برای ۵۰ درصد ظرفیت صندلی‌های خود بلیت‌فروشی کنند.

این تصمیم چالش‌های بسیاری را برای سینما به همراه داشت و صاحبان سینماها از این تصمیم‌گیری نگران‌اند که با این شرایط آیا می‌توانند فعالیتشان را ادامه دهند و یا باید منتظر عادی‌تر شدن فضا باشند. این در حالی است که ماه‌های محرم و صفر را پیش رو خواهیم داشت و از طرفی بازگشایی سینماها نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که انجام این کار به طور قطع نیاز به صرف هزینه دارد. خرید ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده و... آن هم در شرایطی که سینماها هیچ درآمدی ندارند، نگرانی برای بازگشایی سینماها را دوچندان می‌کند.

به سراغ مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی رفتیم و در این خصوص گفت‌وگویی را با او انجام دادیم که آن را با هم مرور می‌کنیم.

•       از بازگشایی مجدد تا ادامه راه

حیدر مرادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط موجود، اکران فیلم در سینماها را پس از بازگشایی مجدد چگونه ارزیابی می‌کنید، می‌گوید: همان طور که مطلع هستید، سینماها از چهارم تیر ماه، مجدد بازگشایی شدند و هفته اول استقبال نسبتاً قابل قبولی داشتیم. حتی در روز سه‌شنبه گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ مخاطب آمار خوبی به نظر می‌رسید و شورای اکران دو فیلم را در دو ژانر مختلف اکران کرد.

اولویت در اکران

وی اولویت‌های اکران فیلم‌ها را فیلم «شنای پروانه» در ژانر اجتماعی و فیلم «خوب، بد، جلف۲» در ژانر کمدی اعلام و اظهار می‌دارد: علاوه بر این دو فیلم، چند فیلم از فیلم‌های ماه اسفند که متوقف شده بودند مانند «جهان با من برقص»، «یادم تو را فراموش» و «عطر داغ» اکران شد که در این میان، استقبال از فیلم شنای پروانه بیشتر از سایر فیلم‌ها بوده است. همچنین در ادامه فیلم کمدی «زن‌ها فرشته‌اند۲» اکران خواهد شد.

•       اکران فیلم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی در خصوص استقبال مردم از اکران فیلم‌ها اظهار می‌دارد: در اوایل بازگشایی سینماها شرایط کمی بهتر بود ولی امیدواریم با توجه به رعایت پروتکل‌ها که در سینماها انجام می‌شود مانند ۵۰ درصد ظرفیت فروش، گندزدایی بین سانس‌ها و... مخاطبان اطمینان بیشتری به سینما کنند و مجدد شاهد رونق سینماها باشیم و در این شرایط کالایی فرهنگی مثل سینما می‌تواند شرایط روحی جامعه را بهتر کند و این به نفع فضای روانی جامعه است.

•       حمایت از صنعت سینما و سینماداران

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی تصریح می‌کند: با توجه به احتمال ادامه‌دار بودن بحث کرونا، برای حمایت از صنعت سینما و سینماداران به اعتقاد من سازمان سینمایی وزارت ارشاد می‌تواند با توجه به تعطیلی سینماها به لحاظ مادی کمک بیشتری به کارکنان سینماها که اکثراً وضعیت مطلوبی به لحاظ مادی ندارند، انجام دهند. همچنین دولت می‌تواند در بحث بیمه و مالیات با درصد بیشتری از تخفیف کمک کند و هزینه‌های برق و آب مصرفی را با تخفیف ویژه‌تر لحاظ کند.

مرادی خاطرنشان می‌سازد: امیدواریم هر چه زودتر این شرایط بحرانی تمام شود و مردم به وضعیت عادی زندگی خودشان برگردند و شاهد حضور گرم مردم عزیزمان در سینماها باشیم.

وی در پایان تأکید می‌کند: امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه با هم بتوانیم این شرایط را تغییر دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.