قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: برآورد هزینه عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سواحل چابهار به استانهای شرقی کشور پس از اعمال مهندسی ارزش کاهش قابل توجهی یافته است.

برآورد هزینه اجرای طرح انتقال آب از چابهار کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا طاهری اظهار کرد: پیش از این هزینه اجرای طرح انتقال آب از سواحل چابهار ۳.۵ میلیارد یورو برآورد شده بود که این میزان با محاسبات مهندسی ارزش به ۲.۲ میلیارد یورو کاهش یافته است.
وی ادامه داد: تصویب نهایی مطالعات زیست محیطی آخرین گام باقی مانده اجرایی شدن  طرح انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور به شمار می‌رود.
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با تصویب مطالعات زیست محیطی، به زودی شاهد اجرای این طرح ملی توسط بخش خصوصی خواهیم بود و دو هفته گذشته هم مسوولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور خود در مشهد، تصویب و موافقت آن سازمان را با اجرای طرح انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور اعلام کردند.
طاهری افزود: تامین کمبود آب صنعت، خدمات و شرب در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از اهداف اصلی و نهایی طرح انتقال آب از دریای عمان است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح بسیار مهم، جهشی بزرگ در صنعت آب کشور به شمار می‌رود و موجب رونق تولید و اشتغال در این بخش مهم از کشور خواهد شد.
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در افق نهایی طرح قرار است ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین در استانهای شرقی کشور و با اولویت استان سیستان و بلوچستان توزیع شود.

مطالعات اجرای طرح انتقال آب از سواحل چابهار به استانهای شرقی کشور از سال  ۱۳۹۵ از سوی وزارت نیرو به شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی واگذار شده است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.