هم زمان با توقف تولید پراید در ایران ،شرکت سایپا از خودروی کراس اوور(نیم شاسی) خود رونمایی کرد.

خودروی شاسی بلند جدید سایپا رونمایی شد +عکس و مشخصات

به گزارش قدس آنلاین در مراسم رونمایی از این خودرو که فعلا با نام پروژه آن " SP100 " شناخته می شود رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون امور صنایع وزارت صنعت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و فعالان عرصه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور حضور داشتند.

خودروی شاسی بلند جدید سایپا رونمایی شد (+عکس و مشخصات)

به گفته مدیر عامل سایپا نامگذاری این خودرو با همکاری فرهنگستان زبان فارسی انجام می گیرید که در همین راستا تا کنون چندین نام برای بررسی به فرهنگستان ارائه شده است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: تولید انبوه این خودرو در سال 99 انجام شده و محصول نهایی نیز تا قبل از پایان دولت در اختیار مردم قرار می گیرد.

کراس اوور جدید سایپا از نظر ساختار و پلتفرم مشابه خودروی شاهین بوده و از پلتفرم SP100 سایپا در آن استفاده شده است  و بنابر این شاید بتوان آن را به نوعی محصول نیم شاسی خودروی شاهین هم دانست.

خودروی شاسی بلند جدید سایپا رونمایی شد (+عکس و مشخصات)

دو کیسه هوا (۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای در نسخه فول آپشن اتوماتیک)، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی تراش خورده، تریم داخلی چرم، صندلی راننده برقی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری و… از جمله امکانات سایپا SP100 کراس اوور است.

بر اساس این گزارش کراس اوور جدید سایپا با پیشرانه های مختلف به بازار می آید و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک  بر روی آن نصب می شود.

SP100 کراس قرار است تا با پیشرانه هایی با قدرت ۱۰۸ تا ۱۵۶ اسب بخار به بازار عرضه شود و فعلا در نسخه تک دیفرانسیل جلو به مرحله تولید برسد.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ بر روی آن کلیک نمایید

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پاشازاده ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    مردم و مسخره کردید واقعا این کجاش به شاسی بلند شبیه هست؟ال نود بلند تر از این هست!!!
  • حسین ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    در واقع یک نوع مینی شاستی بلنده