۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 715429

بیش از یک قرن است که در آموزش‌های دبستانی و دانشگاهی و در همه نهادهای تولیدکننده فرهنگ در تمدن غربی از «کریستف کلمب» جانانه ستایش شده و از شجاعت دریایی‌اش، به عنوان قهرمان شجاعت‌های ثروتمندآفرین یاد می‌شود و او را عامل اصلی ثروت‌های «کلیسا» و دربار حکومت اسپانیا می‌شناسند و بدین ترتیب این «دریانورد بی‌رحم خونریز» را بزرگ‌ترین قهرمان خدمتگزار دوران استعماری تمدن مسیحی غربی معرفی می‌کنند.

قدس آنلاین: بیش از یک قرن است که در آموزش‌های دبستانی و دانشگاهی و در همه نهادهای تولیدکننده فرهنگ در تمدن غربی از «کریستف کلمب» جانانه ستایش شده و از شجاعت دریایی‌اش، به عنوان قهرمان شجاعت‌های ثروتمندآفرین یاد می‌شود و او را عامل اصلی ثروت‌های «کلیسا» و دربار حکومت اسپانیا می‌شناسند و بدین ترتیب این «دریانورد بی‌رحم خونریز» را بزرگ‌ترین قهرمان خدمتگزار دوران استعماری تمدن مسیحی غربی معرفی می‌کنند.

بی‌تردید جناب «دریانورد کریستف کلمب» یک دزد تمام عیار و بی‌رحم بود که به جای دزدی برای خودش برای دربار کلیسا و سلطنت، دزدی می‌کرد و در سرزمین‌های آمریکای جنوبی، هر جا قوم و قبیله‌ای را کشف می‌کرد، ابتدا طلاهای آن‌ها را تصرف کرده و سپس سربازان اسپانیایی جان آن قبیله را به تاراج خونین می‌بردند و به جای آرامش، وحشت و ستم جدید مسیحیت استعماری را حاکم می‌ساختند.

«کریستف کلمب» پرچمدار ویران‌سازی فرهنگ‌ها و نابودگر بی‌رحم نژادهای رنگین پوست بود که به‌نام «مسیح» آسمان آبی فام پرآرامش یک قاره از کره زمین را آغشته به باران نفرت و تحقیر انسانی ساخت و تاریخ کلاسیک شکوه‌مند قبایل گوناگون سرخپوست آمریکای جنوبی را از حافظه تاریخ طبیعی تمدن بشری پاک و تصویری خائنانه و نفرت‌انگیز از نژاد، رنگ، زبان و ادبیات که شایسته ویرانی و نابودی است، به جای آن ترسیم کرد.

نژادها و مذاهب و قبایل تاریخ‌مندی که در آمریکای لاتین زندگی می‌کردند، همگی ثروتمند بودند و در معابد و پرستش‌گاه‌های خویش اشیا و سنگ‌های قیمتی فراوان نگهداری می‌کردند و از ذخایر چشمنواز طلا، به پرستش‌گاه‌هایشان، بزرگی و درخشندگی خیره‌کننده بخشیده بودند

و بدین گونه روح وحشی و نژادپرست تمدن غربی که میراثخوار روم باستان و اندیشه‌های یونانی بود؛ فلسفه قدرت سیاسی و جهان‌خوارگی خونریزانه خویش را در لایه‌های معنایی و ارزشی دین مسیح، پنهان و به نام توسعه و پیشرفت اندیشه و دین مسیح، مسیحی‌سازی بی‌رحمانه قاره آمریکای لاتین را آغاز کرد.

آغاز کرد تا به طلا و طلاهای فراوان، این عشق حقیقی و همیشگی تمدن غربی، دسترسی یابند و بر ثروت و قدرت سیاسی خویش بیفزایند. مسیحی‌سازی آمریکای لاتین، یکی از خونین‌ترین و وحشیانه‌ترین پرونده‌های تاریخی، تمدن غربی و مسیحیت‌گرایی استعماری است و یکی از نشانه‌های آشکار برتری‌جویی‌ها و خودپرستی‌ها و خودخواهی‌های عمیق یک تمدن جهانی به‌نام تمدن لیبرال مسیحی است. تمدنی که برای دسترسی به یک کیلو طلا و یا یک بشکه نفت، تیربار نفرت‌آفرینی و آتش‌پراکنی را به کار می‌اندازد تا از روی خون هزاران انسان عبور کند و به آرزوهای بی پایانش، به نفت و طلا برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.