مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان در سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۹ هزار معلم مواجه است.

آموزش و پرورش خراسان رضوی با کمبود ۱۹ هزار معلم مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده اظهار کرد: برای رفع این کمبود به دنبال شیوه‌های جایگزین هستیم که در این زمینه از سه هزار و ۶۰۰ معلم حق‌التدریس که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش دیگری از این کمبود را هم از طریق اجرای طرح خرید خدمات آموزشی و جذب حدود پنج هزار معلم جبران خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان این که در سال گذشته چهار هزار و ۶۴۰ نفر از فرهنگیان این استان بازنشسته شدند گفت: امسال نیز هفت هزار و ۲۰۰ نفر از همکاران شرایط بازنشستگی دارند که حدود یک سوم آنان را نگه می‌داریم و به این ترتیب بیش از دو هزار کمبود معلم استان را از ادامه خدمت این همکاران تامین می‌کنیم.

وی افزود: بخشی از آموزش را نیز از طریق برون سپاری به شرکتها، موسسات دولتی یا موسسات خصوصی مانند فنی حرفه‌ای، کار و کشاورزی ارائه می‌دهیم که در این قالب حدود ۲۰ هزار هنرجو آموزش می‌بینند.

خدابنده ادامه داد: همچنین با کمک گرفتن از همکاران شاغل به صورت حق‌التدریس بخش دیگری از کمبود معلم استان را در کلاسهای درس جبران می‌کنیم.

وی گفت: این استان جزو استانهایی است که بیشترین نیاز به معلم را دارد و به دلیل پراکندگی جغرافیایی، تعداد زیاد دانش‌آموزان و مهاجرپذیر بودن نیاز بیشتری به معلم دارد ضمن این که میزبان فرهنگیان با سابقه است لذا آمار بازنشستگی معلمان در خراسان رضوی از میانگین کشوری بیشتر است و بیشتر دچار کبود نیرو هستیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.