بازنشستگان تأمین اجتماعی که مشاغل سخت و زیان‌آور داشته‌اند می‌گویند با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان متضرر شدند؛ چرا که سابقه آن‌ها برخلاف قانون، ۲۰ سال محاسبه شده و این در حالی اتفاق افتاده که پیش از آن هیچ یک از مدیران تأمین اجتماعی به این تبعیض غیرقانونی اشاره نکرده بودند و به قول آن‌ها این تصمیم کاملاً چراغ خاموش گرفته شده است.

همسان سازی زیان آور برای مشاغل سخت!

قدس آنلاین: بازنشستگان تأمین اجتماعی که مشاغل سخت و زیان‌آور داشته‌اند می‌گویند با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان متضرر شدند؛ چرا که سابقه آن‌ها برخلاف قانون، ۲۰ سال محاسبه شده و این در حالی اتفاق افتاده که پیش از آن هیچ یک از مدیران تأمین اجتماعی به این تبعیض غیرقانونی اشاره نکرده بودند و به قول آن‌ها این تصمیم کاملاً چراغ خاموش گرفته شده است.

اجحافی که سختی کار مشاغل را زیان‌آورتر کرد

در واقع بازنشستگانی که هم با شرایط زیان‌آور کار کرده‌اند و هم با حقوق‌های ناکافی بازنشسته شده‌اند در این طرح پر از تبعیض و غیرقانونی با قوانین داخلی تأمین اجتماعی که مصوب هیچ ارگان قانون‌گذاری را ندارد از یک تا ۳ میلیون تومان متضرر شده‌اند و این اجحاف تأمین اجتماعی سختی کار این مشاغل را زیان‌آورتر از پیش کرده است.

بازنشستگان سخت و زیان‌آور از بی‌توجهی به سابقه سختی کار در محاسبات همسان‌سازی انتقاد دارند.

پس از صدور فیش‌های متناسب‌سازی توسط سازمان تأمین اجتماعی، بازنشستگان از نحوه محاسبه همسان‌سازی انتقاد کردند؛ به خصوص بازنشستگان سخت و زیان‌آور که سابقه سختی کار آن‌ها در همسان‌سازی در نظر گرفته نشده است.

ضرر یک میلیون تومانی بازنشستگان مشاغل سخت

یکی از این بازنشستگان می‌گوید: من به خاطر سختی و زیان‌آور بودن شغلم، ۳۴ روز حقوق می‌گیرم اما در همسان‌سازی ۲۰ روز در نظر گرفته شده است، یعنی سابقه سختی کار را به هیچ‌وجه در نظر نگرفته‌اند. این مسئله موجب شده حدود یک میلیون تومان از آنچه باید، کمتر دریافتی داشته باشم.

وی از مراجعه‌های مکرر به کانون‌های بازنشستگی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی خبر می‌دهد و می‌افزاید: به من گفته بودند تفاوت مسئله، نهایت ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان است اما حالا که فیش‌ها صادر شده، فهمیدم حدود یک میلیون تومان متضرر شده‌ام و این در حالی است که هر سال این مبلغ تکرار می‌شود و در واقع تفاوت یک میلیون تومانی امسال، سال آینده و سال‌های بعد افزایش می‌یابد و پس از چندسال به رقم قابل توجهی خواهد رسید.

به گفته وی این اتفاق یک اجحاف است و بازنشستگان سخت و زیان‌آور را از حقوق ابتدایی خود محروم ساخته است؛ سال‌ها کار دشوار در معادن یا یک کارگاه سخت و بعد، نادیده گرفته شدن این سابقه، عادلانه نیست و سازمان تأمین اجتماعی نباید حق و حقوق آن‌ها را پایمال کند.

تخلفات سازمان تأمین اجتماعی در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

قربانعلی رمضانی، عضو کانون عالی بازنشستگان کشور در این خصوص می‌گوید: بر اساس رأی دیوان عدالت اداری مشاغل سخت و زیان‌آور دو گروه مد نظر است؛ گروه نخست افرادی هستند که پیش از سال ۱۳۸۶ بازنشسته شده‌اند و افزایش حقوق آن‌ها براساس سابقه مفید پرداخت حق بیمه‌شان محاسبه می‌شد که کانون بازنشستگان به دیوان عدالت شکایت کرد و شعبه عمومی دیوان عدالت رأی صادر کرد که این کار سازمان تأمین اجتماعی خلاف مقررات است و هر سال مشاغل سخت باید ۱.۵ سال محاسبه و افزایش حقوق آن‌ها به طور کامل پرداخت شود. یعنی افرادی که ۲۵ سال در مشاغل سخت و زیان‌آور حق بیمه پرداخت کرده‌اند باید طبق ۳۵ سال محاسبه شود، به این ترتیب مابه‌التفاوت حقوق این افراد پرداخت شد.

رمضانی ادامه می‌دهد: با اعمال طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری، افزایش حقوق این افراد نیز بر اساس سابقه مفید محاسبه و براساس ۲۰ یا ۲۵ سال انجام شده و سوابق بیمه این افراد براساس ۱.۵ سال محاسبه نشده است.

این عضو کانون عالی بازنشستگان کشور می‌افزاید: از سال ۱۳۸۶ به بعد طبق مصوبه مجلس اگر فردی ۲۰ سال خدمت کرده بود باید بخشی از ۱۰ سال باقیمانده تا ۳۰ سال را دولت به سازمان پرداخت کند که بخشی از آن را دولت متقبل شده و بخشی را از کارگر و کارفرما دریافت کرده تا ۳۰ سال کامل شود؛ در واقع از سال ۱۳۸۶ به بعد همه بازنشستگان مشاغل سخت، حق بیمه خود را براساس ۳۰ سال پرداخت کرده‌اند، اما متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری که همسان‌سازی حقوق را اجرا کرده افزایش حقوق این بازنشستگان را براساس ۲۰ سال محاسبه کرده که این کار تخلف است. بنابراین در مورد گروه نخست باید افزایش حقوق براساس رأی دیوان عدالت پرداخت می‌شد که این مهم لحاظ نشده است، همچنین در خصوص گروه دوم نیز که حق بیمه کامل پرداخت کرده‌اند تخلف واضح و روشنی صورت گرفته و افزایش حقوق آن‌ها به طور کامل لحاظ نشده است.

رمضانی می‌گوید: شنیده‌ایم قرار است کمیته‌ای برای بازنگری این مهم تشکیل شود. ما هم منتظر هستیم این طرح به طور کامل اجرا شود. امیدواریم مشکل برطرف شود، اما اگر به نتیجه عادلانه نرسیدیم، به دیوان عدالت طرح شکایت می‌کنیم.

افزایش حقوق ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی مستمری بازنشستگان

اکبر شوکت، عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به افزایش ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی مستمری بازنشستگان بر اساس همسان‌سازی می‌گوید: سازمان باید همسان‌سازی را براساس فرمولی مشخص اجرا می‌کرد و براساس سنوات بیمه‌پردازی محاسبه کرده است. باید بین کسی که با ۲۰ سال سابقه و ۶۰ سال سن و کسی که ۳۰ سال سابقه داشته و بازنشسته شده، تفاوتی باشد. پرداخت بر مبنای سنوات و پایه بیمه‌پردازی، سیستم عادلانه‌ای است.

اجحاف در حق شاغلان سخت و زیان‌آور

شوکت در پاسخ به این پرسش که چرا در حق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور در محاسبه فرمول‌های همسان‌سازی اجحاف شده، می‌گوید: نمی‌توان فرایند ۱۰ سال بیمه‌پردازی را با فرایند پرداخت ۴ درصد حق بیمه یکی تلقی کرد. به هر حال افرادی که با ۲۰ سال بیمه‌پردازی بازنشسته شده‌اند با کسانی که با سابقه ۳۰ سال بازنشسته می‌شوند، تفاوتی دارند. در اینکه شغل این کارگران سخت بوده حرفی نیست و به هر حال سازمان تأمین اجتماعی باید میانگینی برای آنان در نظر می‌گرفت، اگرچه با آنان مشابه افراد دارای سنوات ۳۰ سال برخورد نمی‌کرد اما نباید مانند افراد با سنوات ۲۰ سال نیز رفتار می‌شد. چون آنان به هر حال ۴ درصد حق بیمه را پرداخت کرده‌اند و شغل بسیار سختی نیز داشته‌اند. با این‌حال خیلی از فعالان صنفی بازنشستگان اعتقاد دارند روح قانون کار در خصوص بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور به شرایط ویژه آنان توجه دارد. به طور حتم کارگری که در معدن در دل زمین سال‌ها کار می‌کند؛ کارگری که در کنار کوره‌های مذاب صنایع ذوب آهن و فولاد مشغول به کار است؛ کارگری که در صنایع نساجی در بخش‌های مختلف ساعت‌ها روی پا می‌ایستد و بوی رنگ و مواد شیمیایی را استشمام می‌کند؛ کارگری که در کارخانه تولید تایر هر روز گازهای مسموم پلاستیکی و غیره را به داخل ریه می‌کشد، بیش از سایر افراد دچار آسیب می‌شود و بازنشستگی سخت و همراه با بیماری دارد و نباید شرایط ویژه این کارگران را صرفاً به علت بیمه‌پردازی، در همسان‌سازی ۲۰ سال در نظر گرفت.

وی ادامه می‌دهد:‌ ای کاش این همسان‌سازی اتفاق نمی‌افتاد و ما حقمان را در پایه مزدی سال ۹۹ می‌گرفتیم. بر مبنای رقم واقعی تورم باید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به دستمزدها اضافه می‌شد. این رقمی بود که ۴۰ درصد تورم اعلامی بانک مرکزی بر سبد معیشت خانوار تأثیر می‌گذاشت. اگر به درستی اضافه می‌شد، پایه حقوق به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسید و لازم نبود با منت همسان‌سازی را اجرا کنند.

این عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی می‌افزاید: ما به واحد حقوقی سازمان تأمین اجتماعی درخواست تجدیدنظر داده‌ایم تا همسان‌سازی مجدد بررسی و به گونه‌ای محاسبه شود که حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور هم پایمال نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    به این آقایان بگوید کارهای سخت و زیان آور ش که کمتر کسی تن به اینگونه کارها می‌دهد به کنار مگر 4 درصد از ما دریافت نکردید این را هم نادیده گرفته اید پس شما هم منصفانه عمل کنید لااقل به ازای هر دو سال یکسال حساب میکردید نه اینکه ده سال پرداختی من و امثال من را کلا نادیده بگیرید فرمودید پیشنهاد بدهید اینهم پیشنهاد هر دو سال یک سال اضافه کنید
  • بازنشسته ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    الله وکیلی اگر خودتان هم در شغلهای سخت و طاقت فرسا کار می کردید و تفاوت بیمه پرداخت می کردید علیل می شدید ذلیل می شدید و در صورتی که کارگر خودش نخواسته ، قانونی برایش گذاشته اند که بیش از این اذیت نشه ، چرا شفاف صحبت نمی کنید چرا اجحاف می کنید چرا در بوق و کرنا می کنید و بازاریان قبل از این که ما اضافه حقوق چندرغازمان را بگیریم کیسه هایشان را قبل از آن به روی ما باز کنند. بابا خدایی یکم هم به فکر این ملت زحمت کش باشید . یک هفته خودتان را جای آنها بگذارید بابا به نظر من کسی را که اونجا مسئول گذاشته اند نباید همچین کار شاقی برایش باشد که هر روز یک حرفی بزند و آخر یک حرف شفاف هم نداشته باشد. مرگ از این زندگی و این اجحاف دیدن ها بهتر است
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    مابازنشستگان مشاغل سخت و زیان اور حقمان این نبود ما به این بی عدالتی اعتراض داریم چه بسا کارهایی که انجام دادیم به بدن خود آسیب وارد کردیم من به خاطر شغل سخت دیسک کمر شدید گرفتم بعد عمل جراحی هنوز سلامتی کامل رو به دست نیاوردم واقعاً این حق مابود؟
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    3 0
    اقای سالاری مجرم است ومجرم که حق کارگر را نادیده گرفته بدون هیچ توجیه ومسامحه به قوه قضاییه شکایت تا این مجرم را نسبت به جرم خیانت در امانت که اجرای قانون است مجازات ودر کشوری که اسلامی که پیامبر بر دستان کار گر بوسه زده باید قانون ورود واین قانون شکنی را رسیدگی کند
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    اقای سالاری ریاست تامین اجتماعی مجرم است خلاف قانون حق مشاغل سخت وزیان اور را بنا به وطیفه کوچکش اجرا نکرده فرمول پیشنهادی ما قانون شکنی وپایمال کردن مشاغل سخت وزیانبار مساویست با جرم. جرم قانون شکنی محرز است و مجرم تحت پیگرد باید توسط شما که مدافعان ومدعی کمپین حقوق کارگرید مطالبه وخروجی اجرای قانون بزور قوه قضاییه ازما که نه بودجه شکایت ونه وارد بر قانونیم اول ازخدا دوم ازشما بندگان خوب خدا وقانون حق خدا که درنظام جمهوری اسلامی است برمیاد شما اگر راست میگویید وبرکار شما اول خدا دوم ملت هوشیار ونطارت دارند جایی که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد شما که داعی دفاع از حی کارگر را دارید در احقاق حق مطلم کارگر فرا فکنی ومسامحه میکنید
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    باسلام آقای شوکت لطفا فیش حقوق خودت رامنتشر کن تابازنشستگان بدانند چه کسی قرار هست ازحق آنها دفاع کند ظلم پایدارنیست
  • صفدر محمدی ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    سلام من وهمکارانم 4درصد بیمه ده سال اخر پرداخت کرده ایم چرا باید 20 سال همسان سازی انجام شود این درحالیست که مجلس.دیوان عدالت .سازمان تامین اجتماعی و و و این موردکه بعد از سال 86 باز نشسته شده رای به 30 سال داده اند به این میگویند چه چرا تامین اجتماعی خود منبع تخلف بازنشسته های سخت شده یا به نرخ روز تمام 10 سال واریزی بینه را باید به نرخ روز پرداخت نماید. این چه بی عدالتی اشکاریست گناه ما مشاغل سخته باید حقمان هم به سختی بگیریم.
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    سلام من وهمکارانم 4درصد بیمه ده سال اخر پرداخت کرده ایم چرا باید 20 سال همسان سازی انجام شود این درحالیست که مجلس.دیوان عدالت،سازمان تامین اجتماعی و و و این مورد که بعد از سال 86 باز نشسته شده رای به 30 سال داده اند به این می گویند چه چرا تامین اجتماعی خود منبع تخلف بازنشسته های سخت شده یا به نرخ روز تمام 10 سال واریزی بیمه را باید به نرخ روز پرداخت نماید.این چه بی عدالتی اشکاریست گناه ما مشاغل سخته باید حقمان هم به سختی بگیریم.
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    تمامی رؤسای سازمان تامین اجتماعی درسراسر کشور نسبت به محاسبه نکردن سنوات کارهای سخت و زیان آور در پیشگاه باریتعالی مسئولند به قول خودشان چراغ خاموش اینکار راانجام دادند وظیفه قانونی وشرعی آنها پیگیری است وگرنه شما هم دراین فرایند جواب گو خواهید بود
  • بازنشسته خسته IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    نظر شما *من یه کارگربازنشسته هستم که درکارخانه کاشی درشرایط سخت کارکردم حالا که حقوق متناوب سازی شده 10سال ازسابق بنده راحساب نکردن بااینکه 4درصدی هم ازماگرفتن بیست سال کارکردم بعدباشرایط کارسخت وزیان اوربازنشسته شدم دو سال سربازی خریدم و13ماه هم ایثارگری داشتم حالا که متناوب سازی شده 20ساله حساب کردن ایا این عدالته
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    واقعا خدا نگذره ازتون حق مارو پایمال میکنید
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 0
    سلام من با پرداخت 28 سال حق بیمه باضافه 4 درصد از مزایای مشاغل سخت و زیان اور استفاده کردم پارسال بازنشسته شدم چرا در اجرای متناسب سازی سابقه پرداخت حق بیمه بر اساس قانون و پرداختی 35 رو اعمال نشده مگه ما به اختیار خود بازنشست شده‌ایم که مبنا را بر 20 سال پرداخت حق بیمه قرار داده اید لطفا بررسی و تجدید نظر کنید تا حق امثال بنده تضییع نشه تشکر
  • علیدوست ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 0
    حق را میگیریم اگر به قیمت برکناری وانفصال دایم مجرمین باشد از سازمان مبارزه با فساد واخلال اداری تقاضای ورود فوری به موضوع و برخورد با مجرمین و احقاق حقوق داریم بازنشستگان کارهای سخت و زیان اور
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 0
    من حدود19 سال دردانشگاه علوم پزشکی کردستان درآزمایشگاه تحقیقاتی سلولی ملکولی وحیوانخانه دانشکده پزشکی بابدترین شرایط کاری بعنوان خدمه وباوجدان کاری خیلی بالاانجام وظیفه نموده ام ودرحال حاضر دچار عارضه پوستی و سه یاچهاربیماری دیگر شده ام وسختی کار بهم تعلق گرفته(خداروخوش نمیاد درحق من وامثال من ظلم وحقمون پایمال بشه لطفاِ مسیولین به دادمون برسید)
  • ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 0
    سلام همگی خسته نباشیدولی بدانیدواگاه باشید این همسانسازی به هیچ وجه عادلانه و خداپسندانه نیست وهمه آنهایی که دراین تصمیم گیری دخیلندمقصراصلی و متهمان ردیف اول این جنایت میباشند چرا؟ چونکه با آگاهی به بندبند مصوبات مجلس شورای اسلامی و تائیدشورای محترم نگهبان درمورد اصلاح واجرای تبصره ه ماده 76 قانون تأمین اجتماعی نسبت به تصویب و تائید و اجرای آن تلاش ودر انتظار اجرای موبه موی آن هستند ما بازنشستگان درکارهای سخت وزیان آور هم جز اجرای درست قانون چیزدیگری نمیخواهیم ماهم جانمان وهم پول بیشتری راپرداختیم حالانباید اینگونه نا مهربانانه با ما رفتار و حقمان ضایع شوداگر پیشنهاد میخواهید میدهیم طبق قانون عمل وسابقه هارا 1/5 سال محاسبه تاهم خداوندتبارک وتعالی وهم کارگرانی که جان نازنین خودرادراین کارگذارده وهمگی بسختی بیمارهستند راضی باشند سوالی دارم مگر سازمان کارگری راکه حتی 5 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد و بدلیل ناتوانی جسمی وروحی شدیدرا کارافتاده کلی نمیکند وحقوق کامل را به ایشان نمی پردازد؟ حالا بازنشسته بیچاره درکارهای سخت وزیان آور که حداقل 20 سال عمرش را درکارهای سخت وزیان آور گذرانده وصدها بیماری داخلی همچون کانسرریه (اب اوردن) ریه دارد و به سختی نفس میکشد و مرگ را باهرتنفسی جلوی چشمان خود میبیند و عمرش بسیار کمتر ازحدمعمول میشود را واقعاً نباید در نظر گرفت؟ مابازنشستگان فقط خداراداریم واگر حقمان پایمال شودودست اندرکاران به ان توجهی نکنند شکایتمان را به درگاه خداوندتبارک وتعالی خواهیم برد حسین شعبانپور بازنشسته ایرانیت ( کاربا سیمان وپنبه نسوز یا همان ازبست) والسلاوعلیکم ورحمت الله
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    4 0
    سلام.من با ۲۶سال کارسخت پرداخت ۸درصد ۴درصد بیمه و۴درصد جریمه درسال ۹۲ که حدودا ۷۰میلیون اداره مطبوع پول به حساب تامین اجتماعی واریز کردبازنشسته شدم حالا که بایدعدالت برقرار شود تامین اجتماعی حرف از سنوات مفیدمیزند.اقایان هروقت جیب خودتان پر شد فکری هم به حال ما کنید.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 0
    آقای ر ییسی تااین تخلف تازه است ورود کنید نگزارید مثل هپکو وهفت تپه بشود
  • داود ساکی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 0
    آقای ر ییسی تااین تخلف تازه است ورود کنید نگزارید مثل هپکو وهفت تپه بشود
  • شوکت ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 0
    هیچ کاری رو درست انجام نمیدن
  • کارگر خسته نه کار بلکه از جور زمانه ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    داخل حکم صادره برای سال 1399 حق مسکن با مبلغ 700000 ریال قابل اجرا از تاریخ 1399/01/01 درج شده که در پرداختی مابه‌التفاوت برای هر ماه تا مرداد ماه مبلغ 80000 ریال پرداخت شده و 400000 ریال این چهار ماه وضعیت نامعلومی دارد، خواهشا رسیدگی نمایید، در ضمن وضعیت همسان سازی سالهای سخت و زیان آور را مشمول مرور زمان نگردانید و عدل و انصاف و حق الناس را پایمال نکنیدو انسانیت را زیر سوال نبرید
  • رسول قربانی بازنشسته ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    این عدالت است که اینجانب با بیش از22 سال سابقه کار زیان اور حدود 34 سال وهشت ماه سنوات وباچهار خانوار با اجرای همسان سازی جمع دریافتی مبلغ 24000000ریال شده است¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ من همه شما را که این طوری دم از عدالت میزنید به خدا میسپارم
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    گناه کارگرچیست ماکارگران باکارسخت وزیان آورکارباآزپس انجام میدادیم وبابت ده سال هم بیمه پرداخت شده حالامسئولیت طرح باحقوق های نجومی نصف نیمه طرح پیاده کردن حق کارگراین نیست
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    منکه دست راستم از دست دادم رفت زیر پرس قالب 240 تومان اضافه شد! آخر نامردی بود این همسان سازی کار سخت من صنایع پلاستیک تزریق پلاستیک
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    درود بر اقای شریعتمداری وانشالله با درایت ایشان حقی که از محرومترین ومظلوم ترین اقشار جامعه توسط کسانی که اشقل انان سخت وزیان اور نبود وازروی حسادت ورشک بیجا وبطور سلیقگی اجراشده بود وباعث ناراحتی دراوردن اشک ما شده بود امروز خبر دستور اصلاح ان توسط وزیر کاردان ولایق صادر شد امیدست که انشالله حق به حقدار برسد اجرای قانون سلیقگی نیست بلکه وجدانیست ووجدان اگاه جامعه این نوید اصلاح را به ما داد درود بر روزنامه قدس درود وصد درود
  • درود بر شریعتمداری وزیر محترم کار ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    درود وصدرود بر وزیر محترم کار که دستور اصلاح همسان سازی راداده دعای خیر برای روزنامه قدس درود بر وجدان بیدار واگاه ومتعهد انشالله حق به حقدار برسد
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    دوستان هر چه ما میکشیم از بی لیاقتی وبیسوادی افراد کانونها ودرراس انها کانون به اصطلاح عالی میباشد انها اصلا نماینده بازنشسته نیستند بلکه فقط بله قربان گوی سازمان هستند وحتی رای دو درصد خیل عظیم بازنشستگان را هم ندارند متناسب سازی باید بر اساس اساس پرداختی ده سال پیش که دلار سه هزار تومان بوده وخیلیها آن زمان سقف بیمه را پرداخت کردند محاسبه شود نه با پرداختی حال که ریال ارزشی ندارد خلاصه این خیانت واجحاف در حق بازنشستگان سنوات قبل وکسانی که کار سخت وزیان او ر انجام میدادند شده حق گرفتنی است باید از طریق قانون مصرانه پیگیری کنیم
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    ما ملت امام حسینیم من ۲۰سال در سختی کار کار کردم دوسال هم خدمت سربازی و۴درصد ده سال هم بیمه ازمن گرفته متأسفانه ۲۰روز همسان سازی حساب شده است ما کارگران سخت وزیان آور به این همسان سازی اعتراض داریم اگر به اعتراض ما رسیدگی نشود ما به قوه قضائیه شکایت میکنیم خدا اون بالای سر شاهد است که چقدر ناعدالتی میشود والسلام
  • عبدالله عرب ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    من بازنشسته سخت وزیان آور هستم چند بار پیام به آقای سالاری دادم حکم صادر شده 34سال چرا 10سال سختی کار ما که بیمه8 و4درصد دادم هم ضرر جانی خوردم وهم ضرر مالی والان که یک میلیون تومان حقوق مرا نادیده گرفتی این حق ناس است من شکایتم را پیش رهبری و اقای رئیسی می برم همه مدارک وپرداخت حق بیمه سختی کار را درام تا حقم را نگیرم ول بکن شما نیستم چون شما ناقض حقوق بشر و قانون سختی کار هستی این کار شما وجهه خوبی نداره
  • غلامحسین شعبانپور ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    باعرض سلام وادب واحترام خدمت یکایک دست اندرکاران درهمسانسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عزیزان شمازحمت راکشیدید امامتاسفانه کارتان نیمه کاره وناتمام اجرا گردیده بدلیل اینکه اصلا توجه ای به مسائل ومشکلات بازنشستگان درکارهای سخت وزیان اور نکرده وان عزیزان وزحمتکشان بیمارراکاملانادیده گرفته ای بطوریکه درسال1377 بارسان ومدیرکل وقت سازمان به کارخانه ایرانیت تهران تشریف اوردند ودرجمع کارگران فرمودندبنده هم الوده به ازبست شدم بنده ازایشان سوال کردم منظورتان چیست فرمودندهرکس یکبارازهوای الوده ازبست نفس بکشد الوده وبیمارمیشودوبه همین دلیل کارخانجات وشرکتهایی که تافاصله سه کیلومتری ایرانیت هستندزیان اورمحسوب میشوند وجدانابنگریدتااین حدکارگران ایرانیت مظلوم وبی کس هستند لااقل شمااین عزیزان رادریابیدودراجرای حقشان کوتاهی نفرمائیدبنده خودم شاهدمرحوم شدن تعدادی ازهمکاران عزیزم بدلیل کانسر ریه ( همان اب اوردن ریه ) بودم که قبل ازبازنشستگی ازدنیارفته اندو اگرازمتنظرمیخواهید؟ اجرای قانون وسابقه این عزیزان راطبق تبصره 76قانون تامین اجتماعی 1/5 سال محاسبه فرمایید غلامحسین شعبانپور بازنشسته کارخانه ایرانیت تهران کاربا ازبست وسیمان والسلام علیکم ورحمت الله
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    نظرمیدهیم امامتاسفانه نظرمان ارسال نمیشودشاید سازمان ازنظردادن کارگران وحشت دارد چرا؟ چونکه حق رامیگویندومیگویدنظرشمابا مشکل مواجه شده است
  • سید احمد حسینی ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    با سلام بنده بازنشسته سخت و زیان آور هستم. اما پرداخت حق بیمه بنده ۲۸سال و ۶ماه بوده سوابق بیمه در سازمان تامین اجتماعی موجود است. در کمیته اداره کار وکمیته بیمه سخت و زیان آور تائیدیه گرفت و۴درصد سخت و زیان آور هم پرداخت کردم. اما در همسان سازی فقط ۷۰۰هزار تومان به بنده تعلق گرفت.مسئولین تامین اجتماعی میگن کسی که ۳۰سال بیمه پردازی دارد با کسی که ۲۰سال بیمه پردازی دارد فرق داره. سوال من ۲۸سال و ۶ماه و همین طور ۴درصد پرداخت کردم.چطوری حساب کردن از ۳۰سال بیمه پردازی فقط ۱سال ۶ماه کمتر دارم ۴درصد پرداخت کردم چطوری حساب کردن ممنون میشم این مطالب را پیگیری کنید آگه خواستید تماس بگیرید ۰۹۱۶۶۰۰۲۹۴۵ممنون
  • 0935542361 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    درود به همه ی مردم با اصالت ایران من هم یه بازنشسته کارهای سخت وزیان و آور هستم با ۳۵ سال سابقه در حکم برای من هم ۲۰ سال محاسبه شده تا کی می خواین حق این ملت رو بخورین دیگه چی راهی مونده که نرفتین؟
  • بازنشسته ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام من نمیدانم بلاخره چه کسی بایدبه فرباد بازنشسته درکارهای سخت وزیان اوربرسد دراین همسان سازی حق این عزیزان نادیده گرفته شده
  • سیروس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    درود به زحمت کشان ایران زمین اقا حقوق را ندین راحت میشین؟!؟!تبصره ماده چیه حساب دو دو تاهست نمیتونین حلاجی کنین کرگران سخت زیان اورکارشان سخت و سنگین بوده زیر کولر لم ندادن با گوشی بازی کنن متاسفانه ولی اینهایی که میخوان مجری باشن زیر کولر دارن اجرا میکنن درکی از موقعیت شغلی زیان اور در تصوراتشان نمیکنجد بیخیال هرچه گفته شود پیچ وخم قانون گم میکنن جالبه حداقل بگیر ها ۸۰٪افزایش دادن حداکثر ها ۴۸٪این وسط ها با چه اشلی ۴۴٪شده بگین ما هم بدانیم !!!!!!!!!!!!!!!؟؟
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    کارگران سخت وزیان اور بدلیل سختی کار زودتر بازنشسته میشوند واز جانشان مایه میگذارن و باید طبق قانون با 30 سال بازنشسته شوند اگر تامین اجتماعی فکر می کند حق بیمه پرداختی کم بوده باید از کار فرما مطالبه کند به کار گر بیچاره چه ربطی دارد که سلامتیش را از دست داده و کارفرما سودش را برده
  • ستار مهدوی ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    باسلام بنده باسخت وزیان آوربازنشست شدم 4درصدهم به بیمه پرداخت کردم 22سال کارکردم چراتوهمسان سازی اون ده سال حساب نشدلطفارسید گی شودبخدا نمی رسونیم توگرانی
  • احسان ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    با سلام ودرود به مقام والای ولایت حضرت امام خامنه ای و سلام خسته نباشید به دست اندر کاران دولت اسلامی شما مدیران و مجریان عدالت. بدینوسیله به استحضارتان می رسانم واقعا در حق ما کارگران سختی زیان آور ظلم شده و حق و حقوق مان پایمال شده. این حقیر بعد از 25 سال کار مداوم و 36 سال سابقه با سختی زیان آور فقط 22.درصد.افزایش حقوق داشتم و دیگر دوستان هم مثل من و این عین بی عدالتی است آنهم در کشوری که عدالت علی را سرمشق خود قرار داده است لذا از شما خواهشمندم به مشکل ما قشر ضعیف رسیدگی کنید تا حقی ضایع نشود خداوند به رهبر عزیز و شما بزرگواران طول عمر و اجر خیر بدهد ومن ا.... توفیق
  • کارگر عدالت جو ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    با سلام و درود. به روح پرفتوح حضرت امام. خمینی و با سلام و درود به جانشین. برحق ایشان رهبر عزیزمان حصرت خامنه ای و با سلام. به ارواح پاک. شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و با سلام. به دولتمردان که در تلاش. برای اجرای عدالت. هستند . خلاصه. بگویم. در حق. ما مستمری. بگیران و بازنشستگان سخت و زیان. آور ظلم. شده. و این. همسان. سازی عین. بی. عدالتی. است. آنهم. در کشوری اسلامی که سرمشق ش عدالت. امیر مؤمنان علی ع است لذا از شما.سروران تقاصامندم. رسیدگی کنید. با تشکر از شما دولت مردان
  • کاربرجدید ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    اقای سالاری ـ سهم ما بازنشستگان کارهای سخت و زیان اور در متناسب سازی با ٢٣ سال مشاغل سخت ٣۵٠/٠٠٠ تومان بوده این کجاش حق بوده ؟
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    اقای سالاری ـ سهم ما بازنشستگان کارهای سخت و زیان اور در متناسب سازی با ٢٣ سال مشاغل سخت و زیان اور ٣۵٠/٠٠٠ تومان بوده این کجاش حق بوده ـ شما و امثال شما ما بازنشسته ها رو از حقوق ابتدایی خود محروم کردید
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    اگه میخوان قانونی عمل کنن معنی کلمه هم سان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، یعنی چه، آقای سالاری من از روز اول که شما را بعنوان مدیر عامل تامین اجتماعی گذاشتن متوجه شدم که شما کننده این کار نیستین باید کسی را بذارن مدیر عامل لااقل سابقه کاری داشته باشن، لحن صحبت کردن شما بمجاز ما بازنشستها سازگار نیست، تامین اجتماعی مال بازنشستها هست با پول خودمان بوجود آمده وحتی دولت حق دخالت در امور تامین اجتماعی ندارد هم سان سازی حقوق بازنشستگان نشده وطبق قانون باید هم سان سازی میشد شما متناسب سازی کردین در اول کار خلاف قانون عمل کردین چه کسی بشما اجازه داده قانون هم سان سازی را تبدیل به متناسب سازی کنید اگه بازنشسته های سخت و زیان آور چه مشکلی دارن که شماها همیشه در اجرای قانون عقب هستین؟ حتماً باید کاری انجام بدین بعد محاکمه بشین، کجا نوشته کدام قانون گفته کارسخت و زیان آور بیمه پردازی ارفاقی هست؟ کسانیکه در این کارها مشغول باید تشویق بشن تا مردم دلسرد نشن اینو بگم شما آقای سالاری لیاقت مدیرعاملی تامین اجتماعی را ندارین
  • عباس ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    آقا کاشکه کسی بود حداقل این مطالب را میخواند کسی که شکمش سیرومشکل مالی نداره فکر می‌کنی به فکر من و شماست با خوابی که دیدی خوش باش
  • محمدعلی ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    بنده درسال ۹۱ مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم وباسختی شرایط وزیان اور۳۵سال سابقه حقوقم ۳م۲۰۰هزارتومان است این کجاعدالته ازخدا بترسید
  • عزیزاله یولچی خانی ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    شمارا به عدالت حضرت علی(ع)قسم حق بازنشستگان سختی زیان آور را بدهید.آخه ۴درصد بیشترحق بیمه از حقوقمان برداشتید.عجب عدالتی خدا ازشما نگذره حق مظلوم خوردن ندارد.