مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از راه‌های تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تخصصی شدن آن‌هاست.

تخصصی شدن، راهکار تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

پورحسین/

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از راه‌های تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تخصصی شدن آن‌هاست.

قاسمعلی خدابنده در جلسه کمیته ویژه برون‌سپاری با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی یکی از عوامل اصلی اشتغال‌زایی در جوامع محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۷ میلیون نفر دانش‌آموخته دانشگاهی داریم، این در حالی است که تمام نیروهای دولت حدود 5/3 میلیون نفر است، بنابراین امکان استخدام دولتی برای تمام این نیروها وجود ندارد، آموزش و پرورش نیز در همین راستا بحث «مهارت‌آموزی» و «توسعه متوازن» را مطرح کرده و جزو سیاست‌های اصلی خود قرار داده است.

وی مهارت‌آموزی را زمینه‌ساز اشتغال پایدار در جامعه دانست و افزود: یکی از چالش‌های اصلی در جذب هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، بحث فرهنگی است که بایستی با ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه و به کارگیری نیروی انسانی توانمند در هنرستان‌ها در راستای مرتفع ساختن این چالش گام برداشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت پایش رشته‌های هنرستانی اظهار کرد: یکی از راه‌های تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تخصصی شدن آن‌هاست.

خدابنده با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت سایر نهادها در قالب برون‌سپاری برای آموزش مهارت به هنرجویان افزود: در فرایند برون‌سپاری، دانش‌آموز با قرار گرفتن در فضای واقعی کسب و کار، ارتباط مؤثری با مدرسه، آموزش و صنعت برقرار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.