یزد- شیوع کرونا از سال گذشته سایه سنگینی بر روی اقتصاد، روابط اجتماعی و بسیاری از امورات عادی مردم داشته است و باوجوداینکه جان تعدادی از هم‌وطنان را تاکنون گرفته است اما هرروز اثرات مخرب این ویروس به شکل دیگری بر دغدغه‌های شهروندان دامن می‌زند.

کرونا نفس بیمارستان‌های یزد را گرفت؛ کمبود اکسیژن در مراکز درمانی

قدس آنلاین-گروه استان ها: در حال حاضر شهرستان‌های یزد، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز در وضعیت قرمز، تفت، ابرکوه و میبد در وضعیت نارنجی و اردکان و اشکذر در وضعیت زرد قرار دارند.

هفته گذشته انتشار خبر کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ میبد یزد که یکی از حیاتی‌ترین نیازهای بیماران کرونایی و بستری‌شده در بیمارستان‌ها است و کمبود آن به قیمت جان این بیماران تمام می‌شود بسیاری از شهروندان را متعجب  و البته نگران کرد.

خبرهایی از این دست که معمولاً با آب‌وتاب بیشتری در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود حکایت از آن داشت که این موضوع جان بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان میبد را به خطر انداخته است و کوتاهی مسئولان در تأمین اکسیژن این بیماران به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست!

واقعیت ماجرا؟

در همین راستا معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در توضیح این ماجرا و تشریح موضوع بیان کرد: هفته گذشته به دلیل نقص در دستگاه پرکننده اکسیژن آن‌هم فقط به مدت دو ساعت در بیمارستان میبد لذا این مرکز درمانی با افت فشار اکسیژن روبرو شد.

محمدرضا وفائی‌نسب اظهار کرد: ما در این بیمارستان مجهز به دستگاه اکسیژن ساز بوده و مشکلی از این بابت نداریم اما هفته گذشته ازآنجاکه راندمان دستگاه‌های اکسیژن ساز در دمای گرم پایین می‌آید لذا با افت فشار روبرو شدیم.

وی بیان کرد: در ساعات پایانی یکی از شب‌های هفته گذشته با افت فشار دستگاه اکسیژن مسئول مربوطه این موضوع را به مدیر بیمارستان گزارش می‌دهد تا نسبت به تهیه کپسول‌های اکسیژن از سایر بیمارستان‌ها اقدام شود که همین موضوع موجب شد تا خبر کمبود اکسیژن به بیرون از دانشگاه علوم پزشکی نشر پیدا کند.

کرونایی ها بیشترین مصرف را دارند

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه بیماران کرونایی اکسیژن بسیار زیادی مصرف می‌کنند و یک بیمار کرونا معادل ۳۰ بیمار معمولی در بیمارستان مصرف اکسیژن دارد افزود: دستگاه‌های اکسیژن ساز فعلی پاسخگو نیستند و برای تهیه چهار دستگاه جدید قرارداد بسته‌ایم و لذا امیدواریم تا سه ماه آینده این دستگاه‌ها به دست ما برسد.

وی با اشاره به این موضوع که البته با کمک شرکت‌های فولاد، تانکرهای اکسیژن همیشه پر نگاه داشته می‌شود و چهار بیمارستان پرمصرف ما با ذخیره‌سازی کپسول‌های اکسیژن همراه هستند ادامه داد: ازآنجاکه قیمت دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن مایع و کپسول‌ها افزایش قابل‌توجهی پیداکرده  لذا مردم نیکوکار می‌توانند با کمک‌های نقدی بیمارستان‌ها را در تهیه این دستگاه‌ها کمک کنند.

نذر اکسیژن همراه شویم

مردم نیکوکار و خیر یزد که هم‌زمان با شیوع کرونا نقش پررنگی در کمک‌های مؤمنانه داشتند حالا با کمک مسئولان نسبت به راه‌اندازی و شکل‌گیری «شورای هماهنگی تعاون اجتماعی» در این شهرستان باهدف کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا همراه شدند.

بنا بر گفته حسین فلاح فرماندار میبد امسال ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به‌صورت نقدی و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غیر نقدی از طریق این شورا جمع‌آوری و در اختیار آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان قرارگرفته است و حال انتظار می‌رود که یزدی‌ها یک‌بار دیگر برای تأمین نیازهای مراکز درمانی مانند نذر اکسیژن با مسئولان همراه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.