سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه را یکی از حلقه مفقوده های طرح کلی اصلاح نظام مالیاتی دانست که با اجرای دقیق طرح های دیگر از جمله مالیات بر درآمد و .. اجرای دقیق و درست این طرح ها جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را در بازار مسکن، ارز، طلا و سکه گرفته و اقتصاد کشور دچار تحول شود.

مالیات بر عایدی سرمایه یکی از حلقه مفقوده‌های طرح کلی اصلاح نظام مالیاتی است/ مالیات عایدی بر سرمایه شامل بورس نمی‌شود

قدس آنلاین؛ مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین در رابطه با طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت:  در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی، کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت و طبق برنامه ریزی رسیدگی به جزئیات این طرح  به جلسات بعدی موکول شد و پس از تصویب آن طرح برای ارزیابی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شود.

وی با بیان اینکه پس از استماع نظرات نمایندگان پیرامون طرح مذکور اعضای کمیسیون مالیات بر سپرده‌های بانکی و بازار سرمایه را از این طرح حذف کردند، افزود: در لایحه دولت اخذ مالیات از بازار سرمایه و سپرده‌های بانکی نیز وجود داشت که اعضای کمیسیون با این بخش مخالفت کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جزئیات بخشی از این طرح اظهار داشت: در این طرح در مرحله اول مالیات بر عایدی سرمایه با تمرکز بر املاک و مستغلات است و در مرحله بعد سکه، طلا و ارز نیز به آن اضافه می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تبیین فواید طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: البته باید توجه داشت اجرای این طرح یکی از حلقه مفقوده های طرح کلی اصلاح نظام مالیاتی است که با اجرای دقیق طرح های دیگر از جمله مالیات بر درآمد و .. اجرای دقیق و درست این طرح ها جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را در بازار مسکن، ارز، طلا و سکه گرفته و اقتصاد کشور دچار تحول شود.

به گفته طغیانی یکی از محورهای مربوط به اصلاح ساختار بودجه بحث اصلاح نظام مالیاتی است که ضرورتی است راه‌های جدیدی برای درآمدهای مالیاتی ایجاد شود که تصویب و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از مهمترین آنهاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.