معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال به حوزه حمل ‌و نقل به‌ ویژه حمل ‌و نقل هوایی و ریلی اختصاص ‌یافته است تا در صورت صدمه دیدن از شیوع کرونا به حوزه لجستیک آنها بتوانند از این منابع استفاده کنند.

۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونا به حوزه حمل‌ و نقل اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، عیسی منصوری در سفر چندساعته خود به شهرستان قوچان افزود: این منابع جدای از منابعی است که برای افراد بیکار شده در حوزه بیمه بیکاری در نظر گرفته‌ شده است و امیدواریم علیرغم همه سختی‌های موجود بتواند بخشی از مشکلات صاحبان کسب ‌و کار را کم کند.

وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا تعداد کسانی که در سامانه مربوط برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند حدود ۸۵۰ هزار نفر بودند که در حدود ۷۰۰ هزار نفر مشمول واقعی بودند و البته از نظر ما با توجه به داده‌های وزارتخانه ‌ای حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار شده‌اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط کرونا برای رونق در کار این وزارتخانه بسته اختصاصی مخصوص کرونا پیشنهاد شد که آنچه از این بسته برای شرایط موجود در کرونا تصویب شد تسهیلات برای کسب‌وکارها در این دوران بود که بیش از۴۰۰ هزار میلیارد ریال منابع برای این بخش در نظر گرفته ‌شده است.

منصوری افزود: پس از تصویب این طرح از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط به بیمه‌شدگان و افرادی که توسط دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی همچون تاکسی‌رانی شناسایی‌شده بودند با ارسال پیامک برای ثبت‌نام اطلاع‌رسانی شد.

وی اضافه کرد: از تعداد ثبت‌نام‌شدگان تاکنون حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند و با وجود این که ثبت‌نام همچنان ادامه دارد بانک‌ها در حال پرداخت این تسهیلات هستند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون گفت: ابتدای امر در روند پرداخت با مقداری کندی توسط بانک‌های عامل ۱۹ گانه رو به رو بودیم اما در حال حاضر سرعت بهتری در پرداخت‌ها و هماهنگی‌های بیشتر را شاهد هستیم.

منصوری افزود: تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت‌شده است و امیدواریم هم‌زمان با معرفی‌های جدید سرعت عمل بانک‌ها در پرداخت افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که برای تسهیل در امور، تعهد به حفظ ۹۰ درصد نیروی کار تا  پایان سال برداشته‌ شده است و اگر کارگاهی یک نفر نیروی خود را هم حفظ کرده باشد مشمول این تسهیلات خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.