۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 718454

رئیس نیجری شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: با وجود مخالفت حداکثری میان اعضای شورای امنیت با اقدام آمریکا در زمینه بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران، هیچ‌گونه اقدام بیشتری در این راستا انجام نمی‌دهد.

رئیس شورای امنیت خواب آمریکا را آشفته کرد

قدس آنلاین: به گزارش رویترز، رئیس نیجری دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل برای ماه سپتامبر روز سه شنبه گفت که از این بیانیه که اقدام بیشتری درباره طرح آمریکا برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نمی‌وان انجام داد، حمایت می‌کند، چراکه هیچ اتفاق نظری میان ۱۵ عضو شورای امنیت وجود ندارد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در ۲۰ اوت گفته بود روندی سی روزه را برای بازگردانی تمام تحریم های بین المللی علیه ایران تحت عنوان اسنپ بک(مکانیسم بازگردانی سریع تحریم ها) را  از طریق شکایت به شورا و متهم کردن ایران به نقض توافق هسته ای آغاز کرده است.
اما دایان تریانسیا دیجانی، سفیر اندونزی در سازمان ملل که رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه اوت بود گفت که او در موقعیتی نیست که اقدام بیشتری انجام دهد چراکه ۱۳ عضو شورا مخالفت‌شان را اعلام کرده بودند.
ابدو اباری، سفیر نیجر در سازمان ملل بدون اعلام اقدامی مبنی بر ارائه پیش نویس قطعنامه ای تحت روند اسنپ بک برای تداوم لغو تحریم های ایران، اظهار کرد: ما از این تصمیم که ماه پیش از سوی رئیس شورای امنیت اعلام شد حمایت می‌کنیم.
پمپئو روز پنج شنبه در توییتر گفت که واشنگتن چنین قطعنامه ای را وتو خواهد کرد، اگرچه نشانه ای از این که آیا آمریکا خودش چنین متنی را ارائه خواهد داد یا نه، در اظهاراتش نبود. او افزود که تحت روند اسنپ بک، " اگر هیچ قطعنامه ای ارائه نشود، تحریم ها علیه ایران در ۲۰ سپتامبر بازخواهند گشت".
۱۳ عضو شورای امنیت این طور استدلال می کنند که تلاش واشنگتن برای اعمال تحریم های سازمان ملل علیه ایران از آن جا که آمریکا از یک مکانیسم در توافق هسته‌ای استفاده می‌کند و در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شده، بی اثر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.