کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۵۵۳۱ مورد بازرسی در حوزه لبنیات انجام و ۴۳۱ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در طول یک ماه گذشته ثبت شده است.

ثبت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تخلف در حوزه لبنیات

به گزارش قدس آنلاین، محمد اخوان در خصوص اقدامات نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در زمینه افزایش قیمت لبنیات اظهار کرد: قیمت مصوب شیر خام در ماه‌های گذشته ۲۹۰۰ تومان به اضافه ۷ درصد نوسان بوده اما در حال حاضر قیمت شیر خام فراتر از این میزان از سوی دامداران به واحدهای تولیدی عرضه می‌شود که باعث شده قیمت تمام‌شده محصولاتی که دارای قیمت مصوب نیست، دچار تغییرات شود. این موضوع مستلزم آن است که ضوابط قیمت‌گذاری این واحدهای تولیدی را بررسی کنیم.

وی افزود: قیمت ۱۰ قلم کالایی که مصوب است، از قبل از طریق ستاد تنظیم بازار کشور اعلام شده است؛ بنابراین واحدهای تولیدی ملزم هستند این قیمت‌ها را رعایت کنند و هیچگونه افزایش نرخی در این اقلام نداشته باشند. بازرسان ما در بازرسی‌های معکوس به این نتیجه رسیدند که برخی از واحدهای تولیدی بزرگ تخلف کرده‌اند که این موارد در دست بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به قیمت مصوب مصرف‌کننده ۱۰ قلم کالایی که از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شده، گفت: قیمت شیر بطری یک لیتری کم‌چرب ۱.۵ درصد،  ۵۶۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتری ۲ درصد، چربی ۵۹۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتری پرچرب ۳ درصد،  ۶۵۰۰ تومان، شیر کامل ۳.۲ درصد،  ۶۶۰۰ تومان، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب ۱.۵ درصد،  ۴۰۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی کم‌چرب ۱.۵ درصد،  ۶۳۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی پرچرب ۳ درصد، ۷۳۰۰ تومان، ماست دبه‌ای ۲۵۰۰ گرمی کم‌چرب ۱.۵ درصد، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ماست دبه‌ای ۲۵۰۰ گرمی پرچرب ۳ درصد، ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان و پنیر یواف ۴۰۰ گرمی، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان است.

اخوان بیان کرد: واحدهای تولیدی موظف هستند این قیمت‌های مصوب و تکلیفی را رعایت کنند. اگر مردم مواردی مشاهده کردند که واحد تولیدی نسبت به قیمت مصوب اقلام اعلام شده افزایش قیمت داشته، حتما از سامانه ۱۲۴ به ما اعلام کنند.

وی در خصوص اقلامی که قیمت مصوب ندارند عنوان کرد: واحدهای تولیدی باید ضوابط قیمت‌گذاری را رعایت کنند. یک‌سری کالاها قیمت مصوب ندارد اما باید در یک فضای عرفی قیمت‌گذاری شود. اگر بازرسان ما بررسی کنند که واحدهای تولیدی ضوابط قیمت‌گذاری را رعایت نکرده‌اند، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص علت افزایش قیمت لبنیات تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان باید در خصوص هزینه‌های تولید شیر خام اعلام نظر کند. در افزایش قیمت تولید شیر خام، تنها نهاده‌های دامی دخالت ندارد؛ دارو، واکسن و حقوق و مزایای کارگری نیز لحاظ می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.