بازار خودرو طی چند روز اخیر افزایش قیمت افسارگسیخته ای را تجربه کرده است که به گفته یک مقام مسئول در وزارت صمت دلیل اصلی این اتفاق شاخص های کلان اقتصادی است.

انفجار قیمت‌ها در بازار خودرو/ اعلام آخرین قیمت

به گزارش قدس آنلاین، بازار خودرو که طی چند هفته گذشته به آرامش نسبی رسیده بود و همزمان با ثبات نسبی نرخ ارز ثبات قیمت ها را تجربه می کرد طی چند روز گذشته روند افزایشی به خود گرفت به گونه ای که قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ ساده از ۱۵۹ میلیون تومان در ۱۵ شهریور ماه امروز به قیمت ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است و یا مدل فول این خودرو نیز که ۱۵ شهریور ماه ۱۶۳ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به قیمت ۱۷۸ میلیون تومان رسیده است.

کارشناسان بازار خودرو گرانی در این بازار را در نتیجه کمبود عرضه در بازار خودرو می دانند در حالی که تولید انواع خودرو طی سه ماه اول امسال با رشد ۸.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است و در این مدت تولید ایران‌خودرو ۲۲.۶ درصد افزایش یافته است و تولید سایپا با افت ۴.۳ درصدی همراه شده است اما مدیرکل وزارت صمت عرضه خودرو در بازار را مربوط به تعهدات قبلی خودروسازان می داند که در زمان خود قادر به تحویل آن نبوده اند و به گفته این مقام مسئول تقاضا واقعی در بازار خودرو روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ خودرو است.

معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص تاثیر شرایط عرضه در افزایش قیمت خودرو گفت: اتفاقاتی که در بازار خودرو می افتد تنها  تابع شرایط عرضه محصول نیست و به وضعیت اقتصاد کلان کشور هم مربوط می شود.

قیمت ها در بازار خودرو در تمام انواع خودرو طی چند روز گذشته افزایش داشته است به گونه ای که خودروهای پژو ۲۰۶ اس دی، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس و پژو پارس ساده که در ۱۵ شهریور ماه به ترتیب ۱۹۳، ۱۴۱، ۱۶۰ و ۱۷۵ میلیون تومان قیمت داشتند امروز به قیمت ۲۱۵، ۱۶۰، ۱۷۷.۵ و ۱۹۰ میلیون تومان رسیده اند.

خودروهای گروه تیبا نیز که طی چند هفته اخیر ثبات قیمت داشته اند نیز افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده اند به گونه ای که قیمت تیبا هاچ بک از ۱۰۸ میلیون تومان به ۱۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و خودرو تیبا هاچ بک پلاس نیز از قیمت ۱۱۷ میلیون تومان به ۱۲۹ میلیون تومان رسیده است و خودرو های تیبا صندوقدار اس ایکس بنزینی و تیبا صندوقدار پلاس که به ترتیب ۹۶ و ۱۰۷ میلیون تومان قیمت داشته اند امروز ۱۰۹ و ۱۲۱.۵ میلیون تومان قیمت دارند.

در بین خودروهای گروه سمند نیز خودروهای سمند ال ایکس ای اف ۷ مدل ۹۸ و ۹۹ که به ترتیب ۱۵۷ و ۱۶۹ میلیون تومان قیمت داشتند امروز به قیمت ۱۸۱ و ۱۹۱ میلیون تومان رسیده اند و خودروهای سمند ال ایکس ساده و سمند سورن نیز که به ترتیب ۱۴۱و ۱۸۷ میلیون تومان قیمت داشته اند امروز به قیمت ۱۶۶.۵ و ۲۱۱ میلیون تومان رسیده اند.

خودروهای کوییک نیز از این افزایش قیمت ها در امان نمانده اند به گونه ای که خودرو کوییک دنده ای که ۱۲۱ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به قیمت ۱۳۴ میلیون تومان قیمت دارد و خودرو کوییک دنده ای آر نیز که ۱۲۷ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به قیمت ۱۳۹ میلیون تومان رسیده است.

انواع خودروهای وانت نیز افزایش قیمت افسارگسیخته ای را تجربه کرده اند به گونه ای که وانت آریسان از ۱۲۰ میلیون تومان امروز به قیمت ۱۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و وانت کارا تک کابین نیز از ۱۶۳ میلیون تومان امروز به قیمت ۱۸۱ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای مونتاژ اما در این بین بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده اند به گونه ای که سوزوکی گراند ویتارا که ۷۹۰ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به قیمت ۹۴۱ میلیون تومان رسیده است در این بین اما کیا سراتو مونتاژ که  ۶۶۰ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به قیمت ۶۵۲ میلیون تومان رسیده است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.