جعفر سرقینی با اشاره به تلاطمات بازار خودرو گفت: در آینده تحویل فوری خودرو خواهیم داشت و این موضوع می‌تواند عطش بازار را فروکش کند.

سرپرست وزارت صمت: عطش بازار خودرو در آینده فروکش می‌کند

قدس آنلاین:جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:  گرانی خودرو بیشتر مربوط به بحث روانی است. مردم دوست دارند نقدینگی خود را به کالا تبدیل کنند.

وی ادامه داد: ولید روزانه دو خودروساز بزرگ کشور سه هزار و ۶۰۰ دستگاه است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۵ درصدی دارد. در زمینه تولید مشکل نداریم. گذشته خودروسازان تعهدات معوق نگران‌کننده ندارند و آمار تعهدات کاهش چشمگیری یافته است.

سرقینی تصریح کرد: در آینده تحویل فوری خودرو خواهیم داشت و این موضوع می‌تواند عطش بازار را فروکش کند. تحویل ایران‌خودرو و سایپا در این مدت در همسنجی با پارسال رشد سه درصدی داشته و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۴۲ هزار دستگاه خودرو بابت تعهدات قبلی و جاری‌شان خودرو تحویل مردم داده اند.

وی درباره تصاویر منتشر شده درباره دپو خودرو در شمال کشور گفت: دستور دادم این موضوع را بررسی کنند. خودروسازها نمی‌دانند این کار جرایم سنگینی دارد و بعید می‌دانم با این هدف باشد، ولی ما دستور داده‌ایم بررسی کنند و نتیجه کار را به مردم اطلاع می‌دهیم.

سرقینی درباره برنامه‌های خودروسازان و وزارت صمت برای تحویل فوری خودرو اظهار داشت: تحویل فوری‌ها نیز می‌تواند بازار را آرام کند، اما باید مکانیزم آن تعریف شود. هرگونه برنامه تحویل فوری خودرو در شرایط کنونی به هجوم مردم برای خرید خواهد انجامید، اما اگر هم برنامه‌ای تعریف شود با انجام قرعه‌کشی خواهد بود.

سرپرست وزارت صمت در مورد وضعیت قرعه کشی خودروها تصریح کرد: در زمانی که ثبت‌نام‌ها به صورت عادی انجام می‌شد و خبری از قرعه‌کشی نبود نیز منتقدان صحبت از وجود ربات می‌کردند، امروز اما قرعه‌کشی خودروها در حضور نهادهای متعدد نظارتی انجام می‌شود و حتی از نظارت‌های بیشتر استقبال خواهیم کرد. با انجام نظارت‌ها در حضور مسوولان، کسی جرات تخلف نخواهد داشت و مردم باید صبور باشند تا روال کنونی را هرچه بهتر تنظیم کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.