امامان جمعه خراسان رضوی موضوعاتی چون سالگرد تصویب قانون کاپیتولاسیون، روز وقف، جنگ قره باغ، گرانی و تحریم و حوادث عراق را در خطبه های نماز جمعه مورد اشاره قرار دادند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه باخرز با اشاره به سالروز تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون در ۲۱ مهرماه سال ۴۳ گفت: اگر اینها هر سال به گوش مردم نرسد شاید شبهه‌های دشمن اثر کند زیرا عده‌ای در پی تطهیر چهره جنایتکارانه حاکمان پهلوی هستند.

حجت الاسلام داوود زاهدی با اشاره به در پیش بودن روز وقف افزود: اسلام تأکید دارد که مراقب آثار اعمال خود باشید چون پرونده انسان بعد از مرگ در خصوص برخی کارها باز است و از وقف به‌عنوان احسان ماندگار یاد می‌کنند که نشان می‌دهد این عمل چه قدر ارزشمند است.

وی وقف را انجام تعهدات اسلامی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: در زمان زنده بودن وقف کنیم تا برکات آن در حیات به ما برسد نه این که وصیت کنیم تا بعد از مرگمان به دست ورثه وقف شود.

درگز- امام جمعه درگز هم گفت: مردم گرانیهایی که مربوط به تحریم است را تحمل می‌کنند اما مواردی که مربوط به مدیریت داخلی است را مسوولان باید همت بیشتری انجام دهند تا مشکلات برطرف شود.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی افزود: مشکلات معیشتی و اقتصادی راه حل داخلی دارد و با حمایت از تولید داخل می‌توان آنها را رفع کرد.

فریمان- امام جمعه فریمان هم در سخنان خود با اشاره به جنگ قره باغ بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان گفت: اگر این کشورها بخواهند پایگاه نظامی در اختیار اسرائیل قرار دهند و یا دسترسی آمریکا به آب های دریای خزر را ایجاد کنند برای ایران و دوستان ایران قابل تحمل نخواهد بود و با برخورد قاطع ایران و همپیمانان ایران مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی  در مورد حوادث عراق هم گفت: این کشور اکنون با دو چالش امنیتی یعنی پس مانده‌های داعش در شرق کشور و شمال بغداد و باندهای تخریب و جنایت در جنوب عراق مواجه است که باندی غرب گرا و آمریکایی هستند و امروز هم پیمان بعثی‌ها شده‌اند برای این که دوباره حاکمیت آمریکا بر عراق را رقم بزنند اما تنها راه نجات از دست این مزدوران افزایش بصیرت در میان آحاد مردم متدین عراق و پیروی از مرجعیت تقلید است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.