سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه پیامبران نخستین مربیان تربیتی بشر هستند که از جانب خداوند متعال برگزیده شده‌اند، گفت: پیامبر اکرم(ص) کامل‌ترین الگوی تربیتی است.

پیامبر اکرم(ص) کامل‌ترین الگوی تربیتی بشر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزعلی خاتمی، کارشناس مذهبی، در ویژه‌برنامه تبلیغی فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، ضمن تسلیت ایام سوگورای اهل‌بیت(ع) ابراز کرد: در سه روز آخر ماه صفر مصیبت‌های سنگینی پیش آمده است. این ایام فرصت مغتنمی برای آشنایی با سیره اهل‌بیت(ع) و کسب معلومات در این زمینه است.
وی گفت: خداوند انسان را خلیفه خود در زمین و دیگر مخلوقات را در خدمت او قرار داده اما در مقابل این همه نعمت، انسان را به بندگی و عبادت در درگاه الهی امر فرموده است.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بندگی و عبودیت نردبان ترقی انسان است، بیان کرد: قرآن کریم جامع‌ترین برنامه تربیتی و رسول خدا(ص) کامل‌ترین الگوی تربیتی است.
خاتمی با بیان اینکه خداوند نعمت‌های بزرگی به بندگان خود ارزانی داشته ولی برای هیچ‌یک از این نعمت‌ها بر بندگان خود منت نگذاشته است مگر برای نعمت وجود پیامبر(ص)، گفت: خدا کمال محبت را به برگزیده‌ترین بندگانش، حضرت محمد(ص)، عطا فرمود چون هدف پروردگار از آفرینش تربیت و هدایت انسان‌هاست.
وی با اشاره به اینکه خدا در کنار قرآن برای اینکه اعمال سلیقه نشود و هرکس طبق برداشت خودش عمل نکند افرادی را برگزید که نقش الگویی‌شان با الگوهای عادی انسانی متفاوت است، ابراز کرد: پیامبر اعظم(ص) تربیت‌شده ذات اقدس احدیت بود.
خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه فطرت توحیدی در درون همه انسان‌ها نهفته است، گفت: تنظیم درست برنامه زندگی عمل با توجه به قوانین دین و مطابق با دستورهای قرآن و اهل‌بیت(ع) است.
وی افزود: تعادل و دوری از هرگونه افراط و تفریط لازمه زندگی اسلامی و موفق است زیرا زیاده‌روی و کوتاهی در هر زمینه‌ای موجبات فلاکت انسان را فراهم می‌آورد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.