در جریان انفجار در انبار مهمات جنگی متعلق به گروه تروریستی تحریر الشام ده ها تن کشته و زخمی شدند که برخی از آن ها غیرنظامی بودند.

انفجار در انبار مهمات گروه تروریستی تحریرالشام

به گزارش قدس آنلاین، منابع محلی در حومه شمالی ادلب به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، انفجاری در یکی از کارگاه های ساخت و انبارهای مهمات هیئت تحریرالشام رخ داد.

به گفته این منابع، در این انفجار شش غیر نظامی زخمی و یکی از نیروهای این هیئت کشته و ۱۶ تن دیگر که داخل انبار بودند، زخمی شدند.

هیئت تحریرالشام و متحدانش بر بیشتر مناطق استان ادلب و حومه های آن از جمله گذرگاههای بین المللی و نوار مرزی در شمال غرب سوریه کنترل دارند.

از سوی دیگر اخباری منتشر شده که نشان می دهد ترکیه قصد دارد ایست های بازرسی خود تحت محاصره دولت سوریه را پس بگیرد.

محمد العمر از افراد نزدیک به هیئت تحریرالشام گفت، ترکیه نیروهای خود را در خطوط تماس در جبل الزاویه و سهل الغاب مجددا مستقر خواهد کرد تا این ایست های بازرسی که تحت محاصره دولت دمشق هستند، پس بگیرد.

وی گفت، هیئت تحریرالشام با ایجاد ایست بازرسی ترکیه در روستای قوقین، منطقه ای که بر چندین منطقه و پایگاه های این هیئت مشرف است، مخالف است و مذاکرات در این مورد میان دو طرف ادامه دارد.

پیش از این آنکارا اعلام کرده بود، ایست های بازرسی خود را در مقابل پیش روی دولت دمشق پس نخواهد گرفت. مقامات ترکیه هم قول داده بودند نیروهای دولت سوریه را به مرزهای مورک بازگردانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.