مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: گردش مالی تولید، فرآوری و فروش محصول پسته در این شهرستان از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال گذشته است.

تولید پسته خوشاب خراسان رضوی از مرز ۱۲ هزار میلیارد گذشت

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم رودسرابی  اظهار کرد: منابع مالی حاصل از تولید پسته ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن در این شهرستان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: از محل گردش مالی تولید پسته خوشاب در سال جاری سه واحد فرآوری پسته به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و چهار واحد فرآوری دیگر در دست ساخت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: ورود سرمایه گذاران برای احداث واحدهای فرآوری در بخش‌های بسته بندی محصول پسته، بخش های تجاری و  بازرگانی نیز ضروری است.
رودسرابی افزود: کیفی سازی محصول پسته و تبدیل پسته این شهرستان به یکی از قطب های صادرات مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهرستان خوشاب با برخورداری از ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته رتبه دوم خراسان رضوی را از نظر سطح زیرکشت این محصول دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت:  ۱۷ واحد فرآوری پسته در این شهرستان  فعالیت می کنند که با توجه به سطح زیر کشت پسته، توسعه واحدهای فرآوری احساس می‌شود.
رودسرابی افزود: باغداران خوشاب امسال ۲۸ هزار تن پسته تر از هفت هزار و ۲۰۰ هکتار باغ بارور این شهرستان برداشت کردند.
وی ادامه داد: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.