کارگروه ستاد تسهیل ویژه بررسی مشکلات طرح‌های دارای اولویت در خراسان رضوی روز یکشنبه مشکلات پنج طرح نیمه تمام و بزرگ اقتصادی استان را بررسی و راهکارهایی برای تداوم اجرای آنها ارائه کرد.

مشکل پنج طرح بزرگ نیمه تمام در خراسان رضوی رفع شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی در حاشیه نشست این کارگروه گفت: این پنج طرح شامل طرحهای تولیدی تایر و تیوپ، شمش آلیاژی فولاد، پارچه، سدیم کربنات، پنتاارینزوتول در شهرستانهای نیشابور، کلات، چناران و شهر جدید بینالود است که مجموع سرمایه‌گذاری در این طرحها ۲۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۴۰ نفر می‌باشد.

مهدی تقوایی، عمده مشکلات این طرح‌ها را مربوط به اختلاف آنها با دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: واگذاری زمین در شهرک، تامین زیرساختها از جمله آب، برق و گاز، اخذ تاییدیه زیست محیطی از جمله این مشکلات بود که با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط در این باره چاره جویی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: این تعداد طرح از مجموع هزار و ۲۸۰ طرح نیمه تمام با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۲۵ هزار نفر است که تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری آن منعقد و در سامانه BPMS  ثبت شده است و تک تک این طرحها هر روز در قالب برگزاری نشستهایی با مدیران شهرستانها به صورت ویدیو کنفرانس بررسی می‌شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی مرکز فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایه‌گذاری استان گفت: در این نشست مصوبه پیشنهادی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مبنی بر استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این مرکز براساس جدول پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار است نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق استان و مشهد، شرکت گاز، شرکت شهرکهای صنعتی، شورای هماهنگی بانکها، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل منابع طبیعی، امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی در این مرکز از ۲ تا سه روز یا به صورت تمام وقت حضور یابند.

تقوایی ادامه داد: در این نشست همچنین در خصوص ساز و کار نحوه پذیرش و رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در مرکز فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایه‌گذاری خراسان رضوی بحث و تبادل نظر شد.

رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی نیز در حاشیه این نشست  گفت: از مجموع ۳۴۷ طرح بزرگ و داررای اولویت که بررسی آنها به این مرکز واگذار شده، ۲۶۰ مورد بررسی و راهکارهای لازم برای آنها ارایه شده است.

حسن فاضل خیاط افزود: در بررسی انجام گرفته از سوی این مرکز برخی از طرحها نیازمند تسهیلات مالی بودند که پیگیریهای لازم برای آنها انجام شد، برخی از طرحها نیز نیازمند بازنگری و اصلاح بودند که به سرمایه‌گذار عودت داده شد تا آن را اصلاح نماید.
وی ادامه داد: ۸۴ مورد از این طرحها در ۱۵ نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با حضور استاندار و دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی و مصوباتی برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد که تاکنون ۴۰ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.