خطیب حرم مطهر رضوی قناعت را یکی از مهمترین شاخصه های سیره نبوی دانست و گفت: رسول اکرم(ص) قناعت را به عنوان گنجی پایان ناپذیر معرفی کرده است.

قناعت مهمترین شاخصه سیره نبوی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در ویژه برنامه جشن هفته وحدت که شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: قناعت یکی از صفات پیامبر اکرم(ص) است و آن حضرت پیروان خود را هم به ساده زیستی و قناعت دعوت کرده اند.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه گفت: بسیاری از این مشکلات با قناعت و بسنده کردن به داشته های مختصری که داریم حل می شود.
سخنران حرم رضوی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: آن حضرت قناعت را به عنوان گنجی پایان ناپذیر معرفی کرده است. کسی که در زندگی قناعت پیشه کند هرگز نیاز به کمک و حمایت اقتصادی دیگران پیدا نمی کند.
وی ابراز کرد: نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) به عنوان رهبران جامعه اسلامی بسیار ساده زیست بودند و به کمترین و ساده ترین وسایل زندگی بسنده می کردند. زندگی آن بزرگواران در سطح ضعیف ترین افراد جامعه بود.
این کارشناس دینی صفت دیگر پیامبر اکرم(ص) را تلاوت قرآن و ترویج معارف این کتاب آسمانی معرفی کرد و گفت: آن حضرت همواره آیات قرآن را برای مردم تلاوت می کرد تا آنها با معارف قرآنی آشنا شوند و به کمال برسند.
وی با تاکید بر اینکه توجه به تلاوت قرآن باید در جامعه بیشتر شود، اظهار کرد: قرآن نسخه شفا بخش و راهنمای جامعه بشری است. برنامه زندگی انسان در قرآن کریم آمده بنابراین تلاوت مداوم آیات نورانی آن موجب هدایت انسان به سوی سعادت و کمال می شود.
وی اظهار کرد: توجه به تلاوت، تجوید، ترجمه و حفظ قرآن باید در جامعه گسترش پیدا کند چرا که گسترش معارف قرآنی موجب نجات و رستگاری انسان ها می شود. جامعه ای که آموزه های قرآن را راهنمای خود قرار دهد هرگز گمراه نمی شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.