مسوول کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند ابتلا به این بیماری در مشهد صعودی است و اگر مردم محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، در روزهای آینده شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد.

روند ابتلا به کووید ۱۹ در مشهد صعودی است

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: با توجه به وضعیت و روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در شهر مشهد همه  بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر در شرایط آماده‌باش هستند.  
وی ادامه داد: تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا در بیمارستانهای مشهد اکنون کمتر از یک هزار نفر است و اگر محدودیت‌های کرونایی ایجاد شده بی اثر باشد، وضعیت مشابه استانهای مرکزی را در مشهد تجربه خواهیم کرد.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۴۵ درمانگاه خصوصی، ۲۲ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۹ درمانگاه تخصصی در سطح ۲، بیمارستانهای شریعتی و امام رضا (ع) با آمادگی همه بیمارستانهای مشهد فرآیند درمان بیماران کرونایی در این کلانشهر را بر عهده دارند.  
وی افزود: شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۹۱ از نشانی مراکز خدمات جامع سلامت یا درمانگاه‌های ارائه دهنده خدمات سطح یک با توجه به محل سکونت خود مطلع شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.