رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: این سازمان از ابتدای امسال تاکنون با تسهیلات معنوی و مادی از ۱۵ طرح حمایت نموده و ۱۱ مرکز رشد و هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی راه اندازی کرده است.

۱۵ طرح پژوهشی مورد حمایت بسیج علمی خراسان رضوی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا کفاش افزود: از مجموع این مراکز ۹ مرکز رشد هستند که کار تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی را انجام می‌دهند و ۲ مرکز هدایت و حمایت می‌باشند که مشاوره و حمایت از طرحها را بر عهده ‌دارند. همچنین ۲ شرکت توانسته‌اند با استفاده از حمایت‌های این سازمان تبدیل به شرکت دانش بنیان شوند.

وی ادامه داد: تولید مواد ضدعفونی کننده با استفاده از نانو سیلورها، مطالعه و تحقیق در خصوص تولید ماسک هوشمند، تولید نوع خاصی از آنتن‌های مخابراتی، تولید پهپادهای عمود پرواز به منظور فعالیتهای مختلف از جمله شست و شوی شیشه برجها، تولید لامپ هوشمند کم مصرف با نور بیشتر از جمله طرحهایی است که مورد حمایت قرار گرفته است.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: دستکم ۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به این طرحها پرداخت شده است. همچنین طرحهایی که به تهران معرفی شوند ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های این سازمان حمایت از طرح‌ها و ایده‌های مبتکران و تجاری سازی محصولات آنان در قالب ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و نوآوری و مراکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی است که منتج به ایجاد شرکتهای دانش بنیان می‌شود.

کفاش با بیان اینکه در سال جهش تولید یکی از اهداف این سازمان تعامل و همکاری با دستگاهها و سازمانهای علمی و پژوهشی و تحقیقاتی در جهت شناسایی و حمایت از مبتکران و نخبگان با هدف ایجاد اشتغال و تولید محصولات فناور و نوآور است ادامه داد: از جمله این همکاری‌ها می‌توان به تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بنیاد نخبگان استان اشاره کرد.

وی گفت: در نیمه نخست امسال و دوره انتخاب رشته داوطلبان کنکور، مشاوره‌ تحصیلی در قالب ۳۰ پایگاه علمی مسجد توسط مشاوران بسیج علمی استان انجام شد.

دستکم هزار و ۳۰۰ نفر پژوهشگر، نخبه علمی و مخترع با سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی همکاری دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.