مسؤول کارگروه اطلاع رسانی مقابله با بیماری کرونا در خراسان رضوی با بیان اینکه آمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در این استان نسبت به ابتدای مهر ماه دو برابر شده، از وضعیت بحرانی و سیاه کرونایی در هفت شهرستان خراسان رضوی خبر داد.

۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت سیاه کرونایی/ حال ۴۰۲ بیمار وخیم است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی اظهار کرد: تعداد بیماران جدید بستری بر اثر کرونا در خراسان رضوی طی روزهای اخیر به بیش از ۲۸۰ نفر در روز افزایش یافته است در حالی که این میزان در ابتدای آبان ماه ۲۰۶ نفر بود.

مسؤول کارگروه اطلاع رسانی مقابله با بیماری کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی بستری هستند که بیش از هزار و ۲۳۰ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در بیمارستان‌های پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام بستری هستند.

وی افزود: ۴۰۲ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۲۶۱ نفر از آنان در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت معالجه قرار دارند.

رحیمی متذکر شد: در حال حاضر هفت شهرستان تربت حیدریه، خواف، درگز، سبزوار، گناباد، نیشابور و کاشمر در وضعیت مشکی و بحرانی و شهرستان‌های مشهد، مه‌ولات کوهسرخ، کلات، قوچان، فیروزه، صالح‌آباد، زاوه، رشتخوار، خلیل‌آباد، جغتای، تربت جام، تایباد، بینالود، بردسکن، بجستان و باخرز در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد تا از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه تا(۲۰ آذر ماه) از ساعت ۱۸ هر روز در مشهد و سایر مراکز استان‌ها محدودیت‌ها اعمال شود، یعنی از ساعت ۱۸ به بعد فقط مراکز ضروری مانند مراکز درمانی، داروخانه‌ها و آتش‌نشانی باز باشد و دیگر صنوف متعلق به دسته ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.