ال‌جی تأیید می‌کند که تلویزیون‌های OLED با نرخ تازه سازی متغیر (VRR) زیر ۱۲۰ هرتز مشکلاتی دارند.

ال جی به ایرادات تلویزیون‌های OLED اش معترف است

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ال جی اذعان کرد که تلویزیون‌های OLED اش هنگامی که نرخ تازه سازی متغیر (VRR) کمتر از ۱۲۰ هرتز باشد با مشکل روبه‌رو می‌شوند. این مشکلات شامل سوسو زدن یا بی ثباتی در مناطق تاریک است که ممکن است کاربرانی را که از کنسول‌های نسل بعدی استفاده می کنند نیز تحت تأثیر قرار دهد. در ابتدای سال جاری ، ال جی انواع تلویزیون‌های OLED را ، از جمله اولین تلویزیون ۴۸ اینچی OLED ، با قیمت های مختلف از ۱۵۰۰ تا ۳۰ هزار دلار راه اندازی کرد. همچنین در ژوئیه سال جاری ، ال جی الکترونیکس گفت که به دلیل مشکلات احتمالی گرمازدگی ، این شرکت در حال فراخوانی حدود ۶۰،۰۰۰ تلویزیون OLED در کره جنوبی برای جایگزینی برد های جدید خود است.

در سپتامبر ، شرکت ال جی الکترونیکس (چین) ، ۹۴۳۴ تلویزیون OLED را فراخواند. دلیل این فراخوانی، مشکل کیفیت خازن X-Cap برای از بین بردن تداخل ناخالصی‌ها در منبع تغذیه ورودی و افزایش بیش از حد جریانات منبع تغذیه در صفحه نمایش بود که باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می‌شود.



طبق گزارش‌های Forbes، اعمال نرخ تازه سازی متغیر (VRR) در تلویزیون های OLED ال جی الکترونیکس در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ گاهی باعث تغییر روشنایی در تصاویر می‌شود. این اتفاق در نهایت باعث می‌شود مناطق تاریک در بازی نسبت به زمان خاموش بودن VRR چشمگیرتر به نظر برسند.

ال جی اصلاحاتی را در تلویزیون‌های OLED خود باید انجام دهد

علاوه بر این ، انجمن OLED بیانیه مطبوعاتی در مورد تلویزیون های OLED ال جی صادر کرده است، ال جی اخیراً پاسخ داده است که تلویزیون های جدید OLED خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند. وقتی VRR فعال باشد ، هنگام تازه سازی، تلویزیون به رنگ تیره در می آید و به نظر می رسد خاکستری است. طبق گفته LG Display ، دلیل این مشکل پنل OLED دستگاه است تا خود تلویزیون OLED.



استفاده از VRR در زمانی که سرعت تازه سازی کمتر از ۱۲۰ هرتز است ، باعث می‌شود منحنی گامای تلویزیون OLED با سرعت تازه سازی مغایرت داشته باشد. به عنوان مثال ، فریم ریت ۴۰ هرتز از فریم ریت ۱۲۰ هرتز بیشتر است، بنابراین نرخ فریم پایین می تواند باعث شارژ بیش از حد پیکسل‌ها شود که این امر می‌تواند باعث لرزش تصاویر خاکستری شود ، که برای تصاویر تاریک به جای تصاویر روشن به نظر می‌رسد و دلیل آن، حساسیت کم چشم انسان به رنگ‌های خاکستری است. LG ممکن است با ایجاد چندین منحنی گاما با بهینه سازی برای نرخ فریم پایین ، این مشکل را حل کند.

طبق گفته ال جی، این شرکت سعی در ایجاد "منحنی های گامای متعدد" برای کاهش سرعت تازه سازی برای حل مشکل VRR خواهد داشت، با این وجود بعید است که این اختلال به صورت نرم افزاری برطرف شود. بدیهی است که در حال حاضر وضعیت خوبی برای تلویزیون‌های LG وجود ندارد که این اتفاق ضربه شدیدی را می تواند به تجارت این شرکت کره ای وارد کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.