سخنگیو قوه قضائیه با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم افراد شرور این امنیت را مخدوش کنند، گفت: تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش به هاهنگی و برخورد سریع و قاطع و عبرت آموز با این نوع جرایم کمک می‌کند.

امنیت شهروندان خط قرمز ماست/ برخورد با اراذل و اوباش باید سریع، قاطع و عبرت آموز باشد

قدس آنلاین: غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به قدس آنلاین درباره تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در حالی که چندی پیش رئیس قوه قضائیه به اقدام ناجا در گرداندن اوباش در سطح شهر انتقاد کرده و دستور برخورد با این اقدام را دادند و اینکه قرار است با تشکیل این قرارگاه چه اتفاقی رخ دهد و چه تاثیری در کاهش این نوع جرایم خواهد داشت، اظهار داشت: آنچه ما به آن باور داریم و جزو سیاستهای ماست اینست که امنیت شهروندان و مردم خط قرمز ماست و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم برخی افراد خصوصا افراد شرور، سابقه دار وکسانی که از آنها به عنوان  اراذل و اوباش  یاد می‌شود امنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند.

وی افزود: معتقدیم برای برخورد با این افراد  باید قاطع، سریع و در چهارچوب ضوابط و مقررات قانونی و با شدت برخورد شود تا برای آنها و کسانی که از این روش متابعت می‌کنند  عبرت آموز باشد.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تشکیل قرارگاه هماهنگی‌ها را زیاد می کند و رسیدگی ها را تسریع می‌کند، اضافه کرد: ضمن اینکه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات را به یکدیگر نزدیک می‌کند و کمک می‌کند ما در بازه زمانی کوتاه با جمع آوری ادله و در کنار هم قرار گرفتن ضابط، قاضی دادسرا و قاضی دادگاه بتوانیم برخورد بازدارنده با این افراد داشته باشیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: علاوه بر تشکیل این قرارگاه مقرر شد این پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه به شعب ویژه ارجاع شود. این شعب هم سریع و قاطع رسیدگی کند و تشکیل قرارگاه معتقدیم هم برای تامین امنیت شهروندان در برابر این دسته از افرد  آثار و برکات فراوان دارد. همه  اینها با رعایت ضوابط و مقررات قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.