مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت:طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی این منطقه در شورای پژوهشی دبیرخانه عالی مناطق ویژه و اقتصادی کشور به تصویب رسید.

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به تصویب رسید

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون  گفت: تصویب و نهایی شدن این طرح بعد از گذشت ۱۰ سال در دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه و اقتصادی کشور یکی از مهمترین مطالبات مردم مرزنشین این منطقه بود که با همت مسوولین استانی و کشوری محقق شد.

محمد رستمی افزود: در این طرح ۶۲۷ هکتار از مجموع هشت هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در قالب فاز یک مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن و آغاز عملیات ساخت و ساز فاز یک منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی این منطقه به یکی از بزرگترین منابع اقتصادی در شرق کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد گفت: در فاز اول این طرح پس از آماده سازی زمین به متقاضیان واگذار خواهد شد که برنامه هایی همچون صنایع خرد و کوچک، اداری و خدماتی و قسمت های مختلف مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد. 

وی افزود: حجم کل سرمایه گذاری در هشت هزار و ۷۰۰ هکتار زمین منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزون بر ۲۷ هزار میلیارد ریال برآورد شده که در فاز یک این طرح بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

رستمی ادامه داد: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در چهار فاز پیش بینی شده که با نهایی شدن آن در مجموع ۴۱ هزار نفر مشغول کار خواهند شد. و فاز یک این مجموعه زمینه اشتغال پنج هزار نفر را فراهم خواهد کرد که نقش بسزایی در تامین معیشت خانواده های مرزنشین دارد.

وی گفت: سالانه افزون بر یک و نیم میلیون تن انواع کالا به ارزش سه میلیارد دلار به کشور افغانستان و بازارهای هدف آن از سوی این کانون اقتصادی صادر می شود که نقش بسزایی در اقتصاد استان خراسان رضوی و کشور ایفا می کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: یکی از نقاط مثبت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نزدیک بودن آن به شهر هرات افغانستان دومین بازار اقتصادی این کشور است که ۱۲۰ کیلومتر با دوغارون فاصله دارد.

وی ادامه داد: بستر مناسبی برای رونق و آبادانی در این منطقه اقتصادی فراهم شده که در این زمینه باید از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران استفاده کرد.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شرق شهرستان تایباد در مرز ایران و افغانستان قرار گرفته و راه‌اندازی آن در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.