ارومیه- پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارش‌های پاییزی در بسیاری از شهرهای کشور که از عصر جمعه گذشته در شمال غرب و غرب کشور آغازشده موجب جاری شدن روان آب‌ها و سیل در بسیاری مناطق ازجمله ماکو در استان آذربایجان غربی شد و تعدادی از روستائیان را چادرنشین کرد.

سیل روستائیان ماکو را چادرنشین کرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: در آذربایجان غربی این بارش‌های شدید موجب جاری شدن سیل دریکی از روستاهای شهرستان ماکو به نام «بری»شد.

تخریب راه‌های روستایی

متأسفانه وقوع سیل در روستای «بری» در شهرستان ماکو از توابع بخش بازرگان و در مرز ایران و ارمنستان طی روزهای گذشته راه‌های ارتباطی روستائیان را تخریب و به بسیاری از واحدهای خشت و گلی آسیب زد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در همین راستا اعلام کرد: تعدادی از منازل مسکونی در روستای «بری» دچار آسیب جدی شده و راه‌های ارتباطی منتهی به این منطقه شد.

امیرعباس جعفری بابیان اینکه به همت نیروهای امدادی و راهداران نسبت به بازگشایی تمام معابر اقدام شده است افزود: در همین راستا تمامی اعضای شورای هماهنگی ازجمله سازمان‌های شهرداری، ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بنیاد مسکن و نیروهای خدمات رسان، دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های خدمت رسان در آماده‌باش کامل به سرمی برند.

اسکان اضطراری

رئیس جمعیت هلال‌احمر ماکو نیز با اشاره به وقوع سیل در روستای «بری» این شهرستان طی روزهای گذشته گفت: ۲۰ خانوار حادثه‌دیده در این سیل، اسکان‌یافته و امدادرسانی شدند.

سجاد اسماعیل‌زاده اظهار داشت: با اعلام فرماندهی پاسخ به بحران، در اولین لحظه وقوع سیل امدادگران جهت کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده همراه با تجهیزات کمکی وامدادی به این روستا اعزام شدند.

وی با اشاره به تأمین چادر موردنیاز برای اسکان حادثه دیدگان اظهار کرد: تخلیه خاک‌آب‌ها از منازل مسکونی و همچنین باز کردن مسیرهای تردد خودرو تا ساعتی از صبح ادامه داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ماکو بابیان اینکه ارزیابی وضعیت خانوارهای آسیب‌دیده ناشی از سیل جهت توزیع اقلام زیستی وامدادی نیز توسط این جمعیت صورت گرفته بود، ادامه داد: ۱۷۰ تخته پتو، ۳۶ تخته موکت، ۱۸ شعله والور، ۱۸ ست ظروف، ۶۵ کیلوگرم قند و شکر، ۸۸ بسته لوبیاچیتی ۹۰۰ گرمی، ۶۵ کیلوگرم برنج و اقلام دیگر بین خانواده‌های آسیب‌دیده توزیع شد.

سیلاب و آب‌گرفتگی در شهرهای غربی و جنوبی

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی در سایر شهرهای کشور به‌ویژه در جنوب و جنوب غرب هم کارشناسان از آب‌گرفتگی معابر ناشی از بارش‌های رگباری خبر می‌دهند.

در همین راستا سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای  تأکید کرده است؛ «با توجه به‌شدت بارش، در مناطق کوهپایه‌ای احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و دره‌ها وجود دارد. بر این اساس به هم‌وطنان به‌ویژه در بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، خوزستان، لرستان و خراسان شمالی، چهارمحال ‌و بختیاری و کرمانشاه توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.