رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: همه محدودیتها از جمله محدودیتهای تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع)، اماکن مذهبی و مساجد با توجه به این که در دوران اوج بیماری کرونا به سر می بریم باید تشدید شود.

محدودیت کرونایی در حرم رضوی بیشتر شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: خوشبختانه تاکنون آستان قدس رضوی و مساجد در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا بیشترین همکاری را داشته اند.
وی با تاکید بر اعمال محدودیتهای بیشتر برای کنترل کرونا ادامه داد: محدودیت در برگزاری مراسم‌ خانوادگی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، محدودیت هتل‌ها و رستوران‌ها و تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، تردد درون شهری و برون شهری باید تداوم یابد.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی اعمال محدودیت‌های زمانی، کمک‌ کننده نیست و باعث تشدید شیوع بیماری می‌شود.
بیرجندی نژاد افزود: بهتر است فعالیت‌ها کنترل و محدودیتی برای آنان اعمال شود تا این که فعالیت‌ها به لحاظ کاهش ساعت کاری محدود گردد.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی شهرها شاهد کاهش ساعت کاری اتوبوس و مترو هستیم که این امر باعث می‌شود تراکم جمعیت در ساعت‌های باقی‌مانده افزایش یابد و باعث تشدید بیماری گردد.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: فصل سرما می‌تواند یکی از  عوامل افزایش آمار مبتلایان و تلفات کرونا در کشور باشد چرا که در فصل سرما افراد مجبور می‌شوند که در فضای بسته حضور پیدا کنند.
بیرجندی نژاد افزود: قرنطینه یکی از روش‌های کنترل شیوع بیماری است که در بسیاری از نقاط دنیا انجام می‌شود اما منع کامل ترددهای بین شهری و درون شهری به همراه توقف فعالیتها به مدت دو هفته  تبعات سنگینی در پی دارد.  
به گفته وی اگر قرار باشد به مدت دو هفته تمام فعالیت‌ها محدود شوند باید حمایت‌های لازم از افرادی که نمی‌توانند از خانه خارج شوند نیز صورت گیرد.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۵۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.