پس از فراخوان دونالد ترامپ برای تجمع هواداران خود، کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید در پیامی در توییتر مدعی شد در پی آن بیش از یک میلیون نفر از طرفداران رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن حضور یافتند.

دموکراسی به ضرب اسلحه

پس از فراخوان دونالد ترامپ برای تجمع هواداران خود، کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید در پیامی در توییتر مدعی شد در پی آن بیش از یک میلیون نفر از طرفداران رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن حضور یافتند. این در حالی است که خبرگزاری فرانسه در برآورد میزان تجمع طرفداران ترامپ در اطراف میدان آزادی واشنگتن نوشت: این تجمع هزاران نفری بوده است. گروه‌های راست‌گرای افراطی نظیر «پسران مفتخر» که بیشترشان مسلح هستند، «دزدیدن دی‌سی‌ (واشنگتن) را متوقف کنید» و «نگه‌دارندگان پیمان» از عمده‌ترین حاضران این تجمع بودند. دونالد ترامپ، نیز روز گذشته پیش از رفتن به زمین گلف خود برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته، ‌ با خودرو در میان طرفدارانش حاضر شد. رئیس‌جمهور آمریکا که گویا از حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن هیجان‌زده شده، شروع به توییت‌های متوالی کرده و نظام انتخاباتی آمریکا را فاسد و مملو از تقلب خواند. به گزارش فارس، ترامپ با اشاره به حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن، مجدد خود را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خواند. وی ابتدا توییت کرد «ما پیروز می‌شویم!» و سپس در توییت دیگری نوشت: «صدها هزار نفر از مردم حمایت خود از من را در واشنگتن نشان دادند. آن‌ها انتخابات فاسد و متقلب را تحمل نمی‌کنند».

در همین حال، در اقدامی که می‌توان به سنگ خوردن آخرین تیر ترامپ برای حضور مجدد در کاخ سفید عنوان کرد، رهبران جمهوری‌خواه مجلس چهار ایالت کلیدی آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین با درخواست تیم ترامپ برای تغییر آرای الکترال به نفع او به شدت مخالفت کردند. به گزارش روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی»، رهبران جمهوری‌خواه میشیگان و سه ایالت کلیدی دیگر که «جو بایدن» در آن‌ها به عنوان پیروز معرفی شده است، تأکید کردند در طرح مشکوک ولی قانونی ترغیب مجمع گزینندگان (الکترال کالج) به دادن رأی‌ به ترامپ مشارکت نمی‌کنند. طبق این گزارش، اظهارنظرهای مقام‌های ایالات کلیدی نامبرده در حقیقت خط قرمزی بر نقشه برخی جمهوری‌خواهان کشید که امید داشتند آرای الکترال (مجمع گزینندگان) چهار ایالت میشیگان، آریزونا، پنسیلوانیا و ویسکانسین به نفع ترامپ تغییر کند تا ترامپ بتواند برای یک دوره چهارساله دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور در کاخ سفید باقی بماند. در نهایت اما ترامپ برای نخستین بار اعلام کرد رقیب دموکراتش به خاطر تقلبی که در انتخابات صورت گرفت توانست پیروز شود. رئیس جمهور آمریکا نوشت: «او (بایدن) پیروز شد زیرا در انتخابات تقلب صورت گرفت».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.