مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: تنها بیمارستان این شهرستان به دلیل خرابی دستگاه سی تی اسکن طی چند ماه گذشته از خدمات آن بی‌بهره بوده ولی در حال حاضر این مشکل رفع شد و این دستگاه به بیمارستان رسید.

دستگاه سی تی اسکن بالاخره به بیمارستان تایباد رسید

به گزارش قدس آنلاین، حیدر احسانی اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها دستگاه سی تی اسکن شهرستان تایباد که علاوه بر بیماران تایباد مراجعه کنندگان باخرز را هم پاسخگو بود چند ماهی است از کار افتاده و به دلیل هزینه بالای تعمیر قادر به ارائه خدمات نبودیم و امروز پس از پیگیری‌های انجام شده توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خریداری و به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) شهر تایباد تحویل داده شد.

وی ادامه داد: قیمت آزاد این دستگاه ۱۵۰ میلیارد ریال است که با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به قیمت یارانه‌ای خریداری و تحویل بیمارستان تایباد شد.

احسانی بیان کرد: هزینه تجهیزات جانبی این دستگاه برای نصب و راه‌اندازی بالغ بر هشت میلیارد ریال برآورد شده که توسط مجمع خیرین سلامت تامین شده است و با توجه به یک سری اقدامات اولیه برای به کارگیری دستگاه تا حدود ۲ هفته دیگر آماده خواهد شد.

وضعیت کرونا در تایباد وخیم است

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در ادامه مطرح کرد: بازگشایی مدارس، عدم توجه شهروندان به هشدارهای ستاد کرونا، برگزاری مجالس و دورهمی‌های خانوادگی، آغاز فصل برداشت زعفران و همچنین شروع فصل سرما عوامل مهمی بود که شدت کرونا را در پیک سوم حاد کرده و اگر مردم مصوبات صادر شده را جدی نگیرند وضعیت بدتری را پیش‌رو داریم.

احسانی اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن شیوع این ویروس بسیاری از کادر درمانی مبتلا شده و تجهیزات پزشکی نیز کاهش یافته کمک‌های دولت تنها راه علاج تامین تجهیزات است برای ریشه‌کن کردن این بیماری تنها باید مشارکت گروهی مردم در پیشگیری از این ویروس انجام شود.

وی در ادامه توضیح داد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون طی مراحل جداگانه بیش از ۹۹ درصد شهروندان در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند که بر اساس آن افراد مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

احسانی با بیان اهمیت آزمایش pcr در تشخیص اولیه کرونا مثبت اعلام کرد: هزینه این آزمایش در صورت طبیعی افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است، طبق مصوبات دولت برای بیمارانی که از طریق طرح غربالگری شناسایی و معرفی شوند به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۶۰ تست کرونا در مرکز بهداشت امام خمینی(ره) شهر تایباد انجام می‌شود که تمام هزینه‌های آن از محل اعتبارات شبکه بهداشت و درمان تامین می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.