معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:این استان در زمینه فعالیت کانونهای زیر مجموعه سازمان جوانان هلال احمر جزء استانهای برتر و پیشرو در کشور است.

خراسان رضوی پیشرو در فعالیت کانونهای سازمان جوانان هلال احمر است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا معین‌زاده افزود: هم اکنون ۸۵۲ کانون جوانان در استان خراسان رضوی و زیرمجموعه این معاونت فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این کانونها شامل ۱۵۷ غنچه هلال، ۵۳۵ کانون دانش‌آموزی، ۶۵ کانون دانشجویی، ۴۸ کانون جوانان، ۲۱ کانون طلاب و بقیه هم کانون‌های روستایی است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی طی نیمه اول امسال استان برتر در زمینه انجام فعالیتهای مربوط به سازمان جوانان و کانونهای زیرمجموعه در کشور شده است.

معین‌زاده با بیان این که اعضای کانونهای زیرمجموعه، سنین پنج تا ۳۵ سال دارند افزود: براساس دستورالعملهای موجود، سنین پنج تا هفت سال می توانند عضو کانون غنچه‌های هلال، هفت تا ۱۸ سال می توانند عضو کانون‌های دانش‌آموزی و ۱۸ تا ۳۵ سال می توانند عضو سایرکانونها شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۸ هزار نفر در خراسان رضوی عضو سازمان جوانان و کانونهای زیرمجموعه آن هستند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به این که سازمان جوانان هلال احمر قدیمی‌ترین تشکل جوانان در کشور است گفت: این سازمان امسال هفتاد و سومین سال تاسیس خود را جشن گرفته است.

توسعه مشارکت جوانان در تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های مربوط به آنها و تربیت و آموزش جوانان در انجام خدمات امدادی و عام‌المنفعه از مهمترین اهداف حوزه جوانان هلال احمر بوده و با جذب سنین ۶ تا ۳۵ سال، آنها را برای انجام ماموریت‌های امدادی، اجتماعی و عام المنفعه در کانون‌های مختلف سازماندهی می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.