معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همکاری مردم این استان در اجرای طرح محدویتهای اخیر برای مقابله با شیوع کرونا، خوب است.

 مردم در رعایت محدودیت‌ها همکاری دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی افزود: بر همین اساس ورود و خروج مردم در محدوده خراسان رضوی و همچنین شهرهای مختلف استان از ابتدای هفته جاری تاکنون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به نتایج کسب شده از اجرای طرح محدودیتهای کرونایی در خراسان رضوی همکاری مردم این استان شایسته قدردانی است. 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: امیداوریم با تداوم همکاری مردم در این زمینه شاهد کاهش موثر تعداد بیماران مبتلا به کرونا و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این استان باشیم.

وی افزود: اخذ و ارائه "گواهی سلامت" برای مسافران در بخش جاده‌ای، ریلی و هوایی نیز اجباری است.

براتی ادامه داد: در این راستا شرکتهای حمل و نقل، دفاتر خدمات مسافرتی و فروش بلیت باید با اعلام کد ملی افراد متقاضی به سامانه مربوطه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاییدیه سلامت فرد را دریافت کرده و سپس برای وی بلیت صادر کنند.  

وی گفت: گواهی سلامت مسافران و گردشگران خارجی نیز که از کشور مبداء آنها صادر شده در فرودگاه مشهد کنترل و سپس اجازه ورود آنها به این شهر داده می‌شود.

طی نیمه نخست امسال ۱۶ میلیون و چهار هزار و ۳۴۸ نفر به این استان سفر کرده‌اند در حالی که در مدت مشابه پارسال این شمار، ۲۸ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۱۶۷ نفر بوده است.

ورود مسافر به کلانشهر مشهد نیز در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد کاهش دارد بطوریکه در نیمه نخست پارسال ۱۹ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۹۶ نفر وارد مشهد شدند که این تعداد امسال به ۱۱ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۶۸۴ نفر کاهش یافت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.