معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه‌های برتر آموزشی در خروجی‌های تأثیر گذار شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد چند رتبه کشوری کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فریبرز ثمینی افزود: بر اساس ارزیابی‌های وزارت بهداشت علاوه بر کسب رتبه نخست در حوزه آموزش توسط کلان منطقه ۹، این دانشگاه موفق به کسب رتبه‌های برتر در خروجی‌های تأثیر گذار شامل دانشگاه اخلاق مدار، پاسخگو به جامعه، تراز بین الملل، دانشگاه در بعد همگرایی و دانشگاه مرجع و پیشتاز با رهیافت همگرایی علوم شده است.
وی ادامه داد: در این رتبه بندی، دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ۱۰ شاخص در حوزه عملکردی، ۶۴ شاخص در حیطه اهداف بسته‌های تحول و ۴۹ شاخص در خروجی‌های تأثیرگذار مورد بررسی قرار گرفتند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین این دانشگاه در ارزشیابی سالانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و مدیریت کل امور بین‌الملل، بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در رتبه سوم قرار گرفت.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
خدمات بهداشتی، درمانی، علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد به ۱۳ شهرستان دیگر خراسان رضوی ارائه می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.