معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع خسارات وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال تا آبان امسال به تاسیسات گردشگری استان، ۳۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال است.

کرونا ۳۲ هزار میلیارد ریال به تاسیسات گردشگری خراسان رضوی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین،  محمدصادق براتی با بیان این که مشهد پیش از شیوع کرونا، به عنوان یکی از بزرگترین کلانشهرهای مذهبی این کشور و دنیا هرساله پذیرای بیش از ۳۲ میلیون زائر و گردشگر مذهبی بود افزود: بخش عمده‌ای از تاسیسات گردشگری کشور در این استان مستقر است و با گسترش این بیماری این صنعت دچار مشکلات اساسی شده است.
وی ادامه داد: کرونا تمامی بخش‌های صنعت گردشگری از قبیل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه مسافرها، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت‌های سلامت، بومگردی، موسسات آموزشی این بخش، مجتمع‌های گردشگری و مراکز پذیرایی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: البته گام‌های مثبتی از طرف دولت برای کمک به این صنعت از جمله پرداخت تسهیلات، امهال بدهی‌های مالیاتی، بیمه‌ای، بانکی و دیگر امور برداشته شده که امیدواریم در آینده اثرات مثبت آن مشاهده شود.
براتی ابراز امیدواری کرد که با فروکش کردن بیماری کرونا و عادی شدن شرایط بتوان با برنامه‌ها و طرح‌های ویژه برای رونق این بخش و جبران بخشی از خسارات با کمک فعالان این حوزه اقدام کرد.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.