رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی به دنبال شفاف سازی، عدالت خواهی و رسیدگی به مشکلات اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه است.

شفاف سازی، عدالت خواهی و رسیدگی به مشکلات اقشار محروم جامعه مطالبه دانشجویان تراز انقلاب اسلامی است

دکتر محمد کافی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی به دنبال شفاف سازی، عدالت خواهی و رسیدگی به مشکلات اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه است.

وی ضمن گرامیداشت شصت و هشتمین سالگرد شهادت ۳دانشجو که در راه مبارزه با استکبار و  استقلال کشور  ایثار و جانفشانی کردند، افزود:  شهادت این دانشجویان باعث ایجاد جنبش دانشجویی در کشور شد که مطالبات آنها قبل از انقلاب اسلامی بر محور  استقلال طلبی و استکبار ستیزی  و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور و مشارکت فعال  در تمام صحنه ها و فراز و نشیب های کشور از جمله هشت سال دفاع مقدس بود به طوری که  دانشجویان  در طول این هشت سال همیشه در  صف اول اعزام به مناطق عملیاتی  بودند و بیشترین فرماندهان جنگ و رزمندگان  دفاع مقدس نیز از بین دانشجویان هستند.

 رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: ۱۶آذر نماد بیداری، استکبارستیزی و خیزش جنبش دانشجویی در جهت استقلال و شکوفایی کشور است،  از این رو  در طول چهار دهه اخیر دشمنان همواره تلاش کرده اند که این ویژگی ها را از دانشجویان دور کنند و  دلیل ترور افرادی نظیر شهید فخری زاده از سوی دشمنان نظام نیز این است که دانشجویان  و دانشگاهیان کشور مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را سرعت بخشیده اند.

دکتر کافی با بیان اینکه جنبش فعال دانشجویی تا امروز ادامه داشته است و همیشه تلاش کرده اند که ایران اسلامی  را در تراز یک کشور توسعه یافته قرار دهند، افزود:  مهمترین ماموریت دانشجو درس خواندن در تراز نام ایران و انقلاب اسلامی است . به عبارتی دانشجوی با بصیرت و تراز انقلاب اسلامی در اولین مرحله باید  به معنای واقعی خوب درس بخواند و با مطالعه کافی در زمینه تحصیلی خود تخصص و مهارت  لازم را برای  پیشرفت کشور در عرصه های مختلف فراهم کند که این موضوع مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب از دانشجویان نیز می باشد.

وی ادامه داد: همچنین دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و محور  بیانیه گام دوم انقلاب، باید  مسئولیت سازی و مسئولیت پذیری را نیز مورد توجه قرار دهد به طوری که باید درک کند انتظار جامعه از او در شرایط و موقعیت فعلی که قرار دارد  تحصیل و درس خواندن خوب است و در زمان بعد از فارغ التحصیلی نیز مسئولیت پذیر بودن و بکارگیری  تمام توان و استعداد خود برای استفاده از آموخته های علمی و مهارتی برای کمک به همه اقشار جامعه و پیشرفت کشور است.

دکتر کافی بیان داشت: از طرفی دانشجویان نیز در حال حاضر از مدیران و مسئولان کشور  مطالباتی دارند که مهمترین آن شفاف سازی در همه زمینه ها و سطوح مختلف از سوی مدیران و مسئولان  است به طوری که آنها انتظار دارند مدیر یک دانشکده تا رئیس یک قوه در کشور با مردم شفاف باشند و جامعه را در جریان اتفاقات و امور قرار بدهند، به عبارتی مردم را محرم خود بدانند.

وی ادامه داد: مطالبه دیگر دانشجویان ، عدالت خواهی در جامعه اسلامی به عنوان یک معیار و میزان  است  تا امکانات و منابع به طور برابر در اختیار همه افراد جامعه از جمله  اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه قرار بگیرد تا از این مسیر علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی زمینه رشد و توسعه همه اقشار و مناطق کشور فراهم شود.    

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.