هشت هزار هکتار از مزارع غلات تایباد در شرق خراسان رضوی طی سال زراعی جاری به روش مکانیزه کشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد بیشتر شده است.

کشت مکانیزه غلات در تایباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزایش بهره وری آب، کاهش بذر مصرفی در واحد سطح، یکنواختی جوانه زنی، سطح سبز مطلوب و کاهش هزینه های تولید را از مزایای کشت مکانیزه ذکر و بیان کرد: در سال زراعی جاری ۶۰ درصد مزارع گندم و ۶۰ درصد مزارع جو در این شهرستان به روش مکانیزه کشت شده است.  

محمد میری گفت: میانگین تولید گندم در روش کشت مکانیزه در هر هکتار به چهار تن و ۳۰۰ کیلوگرم و تولید جو در هر هکتار به سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم می رسد.

وی با بیان اینکه غلات افزون بر ۶ هزار بهره بردار در این منطقه دارد افزود: ۹۵ درصد کشت مکانیزه غلات این شهرستان در زمین‌های کشاورزی کاریز تایباد است.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: کشت مکانیزه غلات در هر هکتار ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم صرفه جویی در مصرف بذر و ۲ تا سه میلیون ریال کاهش هزینه در پی دارد.

وی گفت: در سال زراعی جاری افزون بر هزار و ۴۳۰ تن انواع بذر غلات گواهی شده بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

میری با بیان اینکه تایباد یکی از قطبهای تولید گندم در استان خراسان رضوی است افزود: سال زراعی گذشته کشاورزان این شهرستان بیش از ۳۵ هزار تن گندم و ۱۹ هزار تن جو تولید کردند.
سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در تایباد تولید می‌شود.

این شهرستان ۴۳ هزار هکتار مزرعه دارد و ۸۵ درصد جمعیت تایباد در حوزه کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.