نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از فعال سازی مجدد پرونده اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور طی هفته های آتی خبر داد.

پرونده اخراج نظامیان آمریکایی از عراق مجددا مطرح می شود

قدس آنلاین: به گزارش  العهد نیوز، «مختار الموسوی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق اعلام کرد که پرونده اخراج نظامیان خارجی از عراق بعد از به قدرت رسیدن جو بایدن و پایان یافتن دوره دونالد ترامپ در آمریکا، مجدداً مطرح می‌شود.

الموسوی ادامه داد: تصمیم پارلمان عراق در خصوص اخراج نیروهای خارجی و در رأس آنها نظامیان آمریکایی از عراق هرگز فراموش نشده است و همه این موضوع را در پارلمان دنبال می‌کنند.

این نماینده پارلمان عراق بیان کرد آنچه که در عراق درباره پرونده اخراج نظامیان آمریکایی شاهد هستیم به معنای سکوت یا پذیرش ادامه حضور این نیروها نیست، بلکه به دلیل تغییراتی است که در دولت آمریکا اتفاق افتاده است.

الموسوی چند روز قبل نیز اعلام کرده بود: موضوع حضور نظامیان آمریکا از سوی کمیته روابط خارجی مجلس عراق مورد بحث قرار خواهد گرفت تا علل عدم خروج این نظامیان از عراق با وجود مصوبه پارلمان مبنی بر ملزم کردن دولت در بیرون راندن آنها، مشخص شود.

پیشتر نیز، نمایندگان پارلمان عراق ضمن تاکید بر لزوم اجرای مصوبه مجلس این کشور درباره خروج تروریست‌های آمریکایی، ادامه حضور آنها در عراق را به مثابه نقض حاکمیت این کشور دانسته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.