پس از شیوع ویروس منحوس کرونا و ایجاد محدودیت‌های ناشی از شیوع آن، به منظور حفظ ارتباط ارادتمندان و دلدادگان با حرم مطهر طرح «زیارت نیابتی» با هدف زیارت از راه دور طراحی و اجرا شد.

سلامی به امام رئوف از آن سوی مرزها

به گزارش قدس آنلاین، در قالب طرح «زیارت نیابتی» که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی طراحی شده، عاشقان اهل‌بیت(ع) در داخل و خارج از کشور با ثبت نام در این طرح، در خواست زیارت نیابتی می‌دهند و پس از معین شدن تاریخ زیارت، خدام حضرت رضا(ع) به نیابت از آن شخص زیارت امین الله را پشت پنجره فولاد با ذکر نام شخص قرائت می‌کنند.

بر همین اساس تاکنون ۱۰۷۰ زیارت نیابتی توسط خادمیاران حوزه مدیریت امور زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی برای متقاضیان انگلیسی و ترک زبان انجام شده است.

آن طور که مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی می‌گوید: حرم مطهر همه ساله شاهد حضور میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف بوده که مشتاقانه با تمام سختی‌های فراوان به عشق زیارت امام هشتم قدم در این مسیر گذاشته و به زیارت مشرف و از برنامه‌های این مدیریت به زبان‌های مختلف بهره‌مند می‌شدند، اما اکنون با توجه به محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا و شرایط ایجاد شده، بسیاری از زائران دل در گرو این بارگاه ملکوتی دارند.

سید محمد جواد هاشمی نژاد می‌افزاید: زیارت نیابتی در سطح بین‌الملل امکانی است برای تمامی محبان و مشتاقان زیارت حضرت رضا(ع) در سراسر جهان که بعد مسافت مانع رسیدن ایشان به مشهدالرضا(ع) شده، از این رو افرادی که تمایل دارند زائر این حرم آسمانی شوند از راه دور درخواست خود را ارسال و حدود ۲۰ نفر از خادمیاران به‌جای آنها نائب زیاره شده و سلام آنها را به حضرت شمس الشموس ابلاغ می‌دارند.

وی ادامه می‌دهد: طی دو روز اجرای این طرح، استقبال بسیار خوبی برای انجام زیارت نیابتی صورت گرفته که با توجه به استقبال بسیار مخاطبان از کشورهای مختلف این طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.