دکتر علی‌ بیگی، دندانپزشک مشهدی حدود ۱۱ماه است که از زمان شیوع ویروس کرونا و بسته شدن تعدادی از مطب‌ها، کمر همت بسته و با تلاش بی‌وقفه و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مردم شهر را از درد دندان و گرفتاری‌هایش نجات می‌دهد.

نبرد دندانپزشک مشهدی با ویروس کرونا

حدود ۱۱ ماه است که کرونا با ما همراه شده و دستبردار هم نیست و این ویروس کاری با بشر کرد که برای ما درک این مسئله که بنیآدم اعضای یکدیگرند قابل لمس باشد.

روزهای نخست همه هراسیده بودیم و آمارهای مرگ و میر برایمان نگرانکننده بود. ماسک زدیم و در خانه ماندیم تا بین ما و این ویروس فاصله ایجاد شود و در مقابل، مدافعان سلامت نیز قهرمانانه پی کار بودند، ازجان گذشتند تا نفسهای ما به شماره نیفتد.

از فداکاریهای کادردرمان زیاد شنیدهایم، اما این بار قصد داریم حکایت یک عاشقانه دیگر در نبرد با کرونا را برای شما روایت کنیم. دکتر علی بیگی، دندانپزشکی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا هیچ وقت فکر تعطیل کردن مطب را به سر راه نداد تا سلامت خودش را تأمین کند.

این مدافع سلامت زمانی که شهر در بحران کرونا قرار گرفت، به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد حاضر است در حد توانش به کادر پزشکی که مجاهدانه در تلاش هستند، در این حوزه یاری دهد.

وی به خوبی میدانست درمان مشکلات دندان و مواجه شدن با تنفس افرادی که مشخص نیست درگیر کرونا هستند یا نیستند، کار بسیار خطرناکی است، برای همین سعی کرد با خلاقیت از این رویارویی با ویرس مرگآور جلوگیری کند. برای همین هم در بهمن ماه سال گذشته اتاقک دستساز ایزولهای را که کاملاً با پلاستیک پوشیده شده بود طراحی و اجرا کرد تا افراد در محلی کاملاً استریل پیگیر حل کردن مشکلات دندان و لثه خود باشند.

حاضرم کرونا مرا بکشد، اما درد دندانم ساکت شود

این پزشک به خبرنگارقدس گفت: زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد بنده تنها دندانپزشکی بودم که با راهنمایی اساتید و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کارم را شروع کردم. نخستین روزی که به مطب آمدم یکی از همکارانم به سراغم آمد و در حالی که درد میکشید، میگفت:حاضرم کرونا مرا بکشد، اما درد دندانم ساکت شود.

این مدافع سلامت ادامه داد: با همکاری یکی از دوستان اتاقک ایزولهای ساختیم تا در محیطی کاملاً حفاظت شده بیماران را معالجه کنیم و به همین واسطه در بهمن سال گذشته، ۲۳۸ بیمار اورژانسی را هم درمان کردیم.

وی با اشاره به اینکه اتاقک ایزوله را به بیمارستانی اهدا کرده‌ام، اظهار کرد: پس از مدتی به این فکر افتادم که کاری کنم تا فضای کل مطب تهویه و ضدعفونی شود، برای همین دو دستگاه دیگر طراحی کردم تا با مکش، تمام ترشحات و عوامل میکروبیولوژیک را جذب کند وعملیات دندانپزشکی به خوبی انجام شود.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: تلاش کردم به وسیله تصفیه هوا و فیلترهای مختلف، تمامی پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنم.

دو دستگاه تهویه با فیلترهای قوی و یک دستگاه ازن هم در مطب مستقر کردم تا همزمان علاوه بر تهویه و تصفیه هوا، گاز ازن تمامی سطوح را ضدعفونی کند.

وی در پاسخ به این موضوع که آیا تا به حال به کرونا مبتلا شدهاید، گفت: تاکنون بنده و هیچ کدام از پرسنل به کرونا مبتلا نشدهایم، زیرا علاوه بر اینکه فضای مطب ایزوله است، تمامی ما مسائل بهداشتی را رعایت میکنیم.

وی بیان کرد: معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از ترمزهایی که بر سر راه ویروس در مطبم مستقر کرده ام، اطلاع کامل دارد، اما متأسفانه برخی از فروشگاههایی که کالاهای طبی و پزشکی  عرضه میکنند با کپیبرداری نادرست از دستگاههایی که طراحی کردهام، کالای بیکیفیتی دست مردم میدهند.

باید خودم را خرج سلامت میکردم

این دندانپزشک فداکار ادامه داد: زمانی که به همسرم گفتم میخواهم در شرایط کرونایی به کارم ادامه دهم، او ابتدا مخالفت کرد، زیرا اگر مبتلا میشدم ممکن بود تمام خانوادهام آلوده شوند، اما نگاه من این نبود، نمیشد زمانی که مردم درد دارند بیتفاوت باشم و هیچ کاری انجام ندهم. دکتر بیگی در مورد بزرگترین ترس و آرزوی زندگیاش میگوید: بزرگترین ترس و صحنههای دردناکی که من را شوکه میکند، مرگ بیماران کرونایی، تصادفها و مرگ هموطنانم است. آرزویم هم این است که هیچ بیماری خطرناکی مردم را تهدید نکند و روزی برسد بدون نیاز به ماسک دوباره لبخند یکدیگر را ببینیم.

وی افزود: در شرایط کرونایی حاکم بر جهان، کادر سلامت جوهره ذاتی خودش را نشان داد و تعداد بیشماری از مدافعان سلامت در راه خدمت  و سلامت مردم عزیزمان جانشان را از دست دادند. امیدوارم بنده هم مانند دیگر همکارانم بتوانم مفید باشم و به خلق خدا خدمت کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    باسلام. هیچ کشوری درجهان اینترنت خود را داخلی نکرده است جز یک کشور عجیب و قفس شده ای بنام کره شمالی! حتی روسیه و چین هم اینترنت بین المللی دارند و شما میتوایند این را از روی گوگل ترند متوجه شوید که به سایت گوگل و اینترنت جهانی این دو کشور متصلند، حتی واتساپ و سایتهای جهانی دیگر. و حتی گوگل با دامنه بومی روسیه یعنی google.ru در روسیه متصل است اینترنت ملی در کنار اینترنت بین المللی بله که اختلالی در اینترنت بین المللی به هیچ وجه بوجود نیاید و مردم به منابع بین المللی دسترسی باشد