معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: آنچه که به توسعه اقتصادی عینیت می‌بخشد و به‌ عنوان پیشران توسعه مطرح می‌شود بحث علم و فناوری است پس در نهایت باید پژوهش‌ها را به سمت اقتصاد پیش ببریم.

علم و فناوری به توسعه اقتصادی عینیت می‌بخشد

به گزارش قدس آنلاین، کوکب موسوی شامگاه گذشته در مراسم اختتامیه هفته پژوهش که در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم که این هفته و این نمایشگاه برای ما دستاوردهای خوبی در جهت تجاری‌سازی پژوهش‌ها و همان رسالت اصلی پژوهش که در ابتدای هفته و در مراسم افتتاحیه به آن تاکید شد، داشته باشد.

وی افزود: در نهایت باید به دنبال این باشیم که پژوهش‌ها را به سمت اقتصاد و توسعه پیش برده و به مدد این پژوهش‌ها دانش را به دانایی و ثروت تبدیل کنیم.  

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنچه که به توسعه اقتصادی عینیت می‌بخشد و به عنوان پیشران توسعه مطرح می‌شود بحث علم و فناوری است. هم‌چنین علم و فناوری در مباحث اقتصاد، سلامت، حمل‌ونقل، کشاورزی و... موتور پیشران بوده و تمام ما نیز شاهد آن هستیم.

موسوی ادامه داد: همچنین امیدوارم پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و تمام آن‌هایی که در این عرصه گام بر می‌دارند با حمایت‌هایی که از سمت مسئولان و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود، با همت همه ما پژوهش همان گونه که در بیانیه گام دوم نیز به عنوان اولین اولویت به آن اشاره شده جایگاه اصلی خود را پیدا کند.  

وی عنوان کرد: در نتیجه باید در برنامه‌ریزی‌هایمان این مسئله اولویت قرار گیرد،  در تخصیص منابع و توزیع امکانات پژوهش‌ها باید در اولویت باشند و این فعالیت که در قالب نمایشگاه مجازی نیز آغاز شده است باید در طول سال با استمرار جمع پژوهشگران را به این سمت و سو ببرد که تمام هدف آن‌ها گام برداشتن در جهت تحقق آرمان‌های بیانیه گام دوم در درجه اول و تحقق توسعه استان و رفتن به سوی اقتصاد دانش‌بنیان در درجه دوم باشد.  

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سیاست‌گذاران ما نیز با حمایت‌ها و کمک‌هایی که از طریق نمایشگاه‌ها، موزه‌ها که فعالیت‌های آن باید در طول سال به صورت مستمر ادامه‌دار باشد، تشکیل هسته‌ها و شوراهای علمی به این مورد عینیت بخشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.