مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه دستکم پنج هزار میلیارد ریال مالیات تعدادی از شرکتهای بزرگ این استان در سایر استانها از جمله تهران پرداخت می‌شود.

مالیات برخی شرکتهای خراسان رضوی خارج از استان پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی افزود: موضوع پرونده‌های مالیاتی شرکتهایی که داخل استان فعالیت می‌کنند و دفاترشان خارج از استان است یا بخشی از فعالیتشان خارج از این استان است سالهاست وجود دارد که مهمترین آنها شرکتهای فولادی هستند که در این استان و در زمینه تولید کنسانتره و گندله‌سازی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بخشی هم شرکتهای برخی بانکهای خصوصی  و  شرکت مخابرات است که مالیات آنها به صورت متمرکز در تهران پرداخت می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در بررسی انجام شده صرفا شرکتهای بزرگ مد نظر قرار گرفته‌اند که شمار آنها ۳۶ شرکت در استان است و در سال ۱۳۹۸ مالیات خود را به استانی غیر از خراسان رضوی پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: در ابتدای امسال در ستاد درآمدهای استان مشخص شد که تا پایان تیر ماه امسال تعداد این نوع شرکتها با افزایش نسبت به پارسال به ۴۳ واحد رسیده است.

امیررحیمی ادامه داد: این تعداد شرکت فعالیتشان در خراسان رضوی است اما پرداخت مالیات آنها که طبق برآورد اولیه معادل پنج هزار میلیارد ریال است در خارج از استان پرداخت می‌شود.

وی گفت: البته هستند شرکتهایی که در سایر استانهای کشور فعالیت دارند و مالیاتشان را در استان خراسان رضوی پرداخت می‌کنند که تعداد آنها بسیار محدود و معادل چهار شرکت است و حجم مالیات آنها و سطح فعالیتشان قابل توجه نیست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به تلاشهای انجام شده برای بازگرداندن مالیات پرداختی شرکتهایی که در خراسان رضوی فعالیت دارند، افزود: با استناد به جزء  ۲ بند (ه) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ که طبق آن مالیات شرکتهای فعال هر استان باید به محل اصلی فعالیت آن شرکت برگردد،  تاکنون ۹ پرونده مالیاتی از مجموع ۴۳ پرونده شرکتهای مالیات دهنده به سایر استانها به خراسان رضوی بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: همچنین با بازگرداندن پرونده مالیاتی پنج شرکت دیگر به خراسان رضوی موافقت شده اما هنوز پرونده آنها منتقل نشده است.

امیررحیمی با بیان اینکه با بازگشت پرونده مالیاتی ۱۲ شرکت نیز مخالفت شده است گفت: برای مالیات ۱۷ شرکت نیز اقدامات حقوقی و پیگیری در حال انجام است.

وی افزود: میزان مالیات شرکتهای بازگردانده شده به استان کم است اما مالیات شرکتهایی مانند مخابرات سالانه معادل ۲ هزار میلیارد ریال است که بازگشت آن به خراسان رضوی می‌تواند در رونق استان بسیار موثر باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.