مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: بازنگری تخصصی در خصوص سرانه جمعیتی این استان صورت گرفت تا بر اساس آن سهمیه آرد توزیعی و مصرفی در خراسان رضوی به میزان لازم افزایش یابد.

سرانه جمعیتی خراسان رضوی برای افزایش سهمیه آرد استان بازنگری شد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نوری  افزود: سهمیه آرد خراسان رضوی بر اساس سرانه جمعیت تامین و توزیع می‌شود لذا ظرف دو هفته اخیر شاخصهای سرانه جمعیتی استان بر اساس آخرین آمارهای نفوس مورد بازنگری قرار گرفت. 

وی ادامه داد: پیش از این توزیع آرد در خراسان رضوی مستند به آمارهای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ بود لذا از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداران شهرستانها درخواست شد آخرین تغییرات جمعیتی شهر و روستاها را اعلام کنند.

مدیرکل غله خراسان رضوی گفت: آمار جمعیتی‌ استان بر این اساس اصلاح و مشخص شد سهمیه سرانه سهمیه آرد در همه شهرستانها و همچنین مشهد نیازمند افزایش است. 

وی افزود: فهرست پیشنهادی هم‌اینک در اختیار دبیر کارگروه استانی گندم، آرد و نان قرار گرفته و با بررسی در نخستین نشست این کارگروه در صورت تصویب، افزایش سهمیه جدید در زمینه توزیع آرد در خراسان رضوی بر اساس جمعیت اعمال خواهد شد. 

نوری ادامه داد: جمعیت شش میلیون ۴۰۰ هزاری خراسان رضوی در قالب بازنگری صورت گرفته، به تعداد ۴۷۰ هزار نفر بیشتر شده و به شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی گفت: بنابراین سرانه افزایش جمعیتی در زمینه سهمیه جدید آرد تامین می‌شود البته پیش از این سهمیه قابل ملاحظه‌ای بین واحدهای نانوایی‌ خوشنام و قانونمدار در سطح خراسان رضوی توزیع می‌شد تا ساعات پخت نان و عرضه آن به مردم افزایش یابد.

مدیرکل غله خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: بر این اساس فضاسازی کاذب ایجاد شده در زمینه فعالیت واحدهای نانوایی و ازدحام خریداران نان مقابل آنها برطرف شده است.

وی افزود: همچنین از همه متصدیان واحدهای نانوایی تقاضا می‌شود با رعایت دقیق قوانین مربوطه همره با حفظ احترام مردم، آرد در اختیار خود را فقط جهت پخت نان درواحد تحت مدیریت خود کرده و از هرگونه مصرف دیگر بطور جد پرهیز نمایند. 

نوری همچنین به حجم مناسب و مطلوب ذخیره آرد در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در تامین ذخایر آرد نیز هیچگونه مشکلی نداریم و با توجه به اینکه خراسان رضوی معین تامین آرد هشت استان دیگر کشور هم هست بنابراین در این بخش هم تامین و ذخیره کامل محیا است.  

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.