وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه جمع بندی سانحه هواپیمای اوکراینی تمام شده و در اختیار ذی نفعان قرار گرفته، گفت:این گزارش به زودی در سامانه هواپیمایی کشوری برای همه قابل رویت خواهد شد.

گزارش فنی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بزودی منتشر می‌شود/ ثبت نام کنندگان جدید جایگزین بدهکاران در طرح ملی مسکن خواهند شد

قدس آنلاین: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در طرح اقدام ملی مسکن سال گذشته در دو مرحله ثبت‌نام انجام شد و ۸۸۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که بعد از پالایش افراد تایید شده واجد شرایط ۴۳۴ هزار نفر شناسایی شدند. همزمان با فرآیند ثبت‌نام و بعد از آن برای تمامی در شهرهایی که ثبت‌نام انجام شد، زمین و پروژه تعریف شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افراد در چندین دسته یا از طریق دریافت زمین که خودشان به شکل گروهی احداث می‌کنند و  یا مجتمع‌سازی که با سازنده عقد قرارداد می‌کنند، و یا مشارکت مردمی در بافت‌های فرسوده، تعیین‌تکلیف شدند.

وی بخشی از پروژه اقدام ملی را مرتبط با ساکنان بافت‌های فرسوده برشمرد و افزود: حدود ۳۳ هزار نفر از ۴۳۳ هزار نفر، مردمی هستند که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که در بانک تشکیل پرونده دادند و از تسهیلات ساخت در بافت فرسوده بهره‌مند می‌شوند.

به گفته اسلامی، اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شکل واگذاری زمین، مجتمع‌سازی و مشارکت مردمی در بافت فرسوده انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: با تمهیدات چندین باره‌ای که انجام شد، ضروری بود تا مردم آورده اولیه را به حساب واریز می کردند و کسانی که افتتاح حساب کرده و آورده اولیه را و اریز کردند  حدود ۱۴۰ هزار نفر هستند و مابقی برای تکمیل آورده‌های خود اقدام نکردند که تشخیص ما این است که این تعداد افراد به واریز وجه اهتمام نداشتند.

اسلامی توضیح داد: بنابراین با توجه به وجود ظرفیت خالی و همچنین شهرهایی که در دوره های قبلی ثبت نام در آنها انجام نشد، سامانه مجددا باز و ثبت نام انجام خواهد گرفت و در ثبت نام جدید، هم جایگزینی کسانی را که تشکیل پرونده دادند و پول به حساب نریختند تا پروژه تکمیل شود انجام خواهد شد و هم در مناطق جدیدی که ظرفیت خالی برای طرح باز شده است ثبت نام انجام می شود.

درباره شناسایی مسکن های خالی، اظهار کرد: برای  اخد مالیات از خانه های خالی سال گذشته سامانه جامع املاک و اسکان را طراحی، رونمایی و عملیاتی کردیم و نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن خالی را بر اساس پایگاه اطلاعاتی که شکل دادیم، شناسایی و برای مالکین پیامک فرستادیم.

وی ادامه داد: از حدود سه ماه پیش حدود ۳۰۰ هزار مسکن خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم و به موجب قانون این سازمان می تواند برای اخد مالیات اقدام کند.

اسلامی ادامه داد: دولت تاکید دارد تا از مسکن به عنوان ابزار سرمایه ای نگاه نشود، همین موضوع است که به مردم و اقتصاد لطمه وارد می کند. وقتی می گوییم دو و نیم میلیون واحد خالی داریم یعنی این مقدار در چرخه اقتصادی کشور نیست.

اسلامی درباره گزارش فنی حادثه سقوط هواچیمای خطوط هوایی اوکراین هم تصریح کرد: رسیدگی به این موضوع بدون حاشیه و دور از هر گونه رفتار غیر حرفه ای انجام شده است. بر طبق قانون شرکت بهره بردار که اوکراینی ها بودند و شرکت سازنده که بویینگ بود، در بررسی این حادثه حضور داشتند . جمع بندی سانحه تمام شده و در اختیار ذی نفعان قرار گرفته است و  گزارش آن به زودی در سامانه هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل رویت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.