رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سینماداران و فیلمسازان فعال در این استان در پی زیانهای شدید به خاطر محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا نگران وضعیت اقتصادی حرفه خود هستند.

اهالی سینما در خراسان رضوی نگران آتیه کاری خود هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید حجت طباطبایی افزود: هرچند در ایام شیوع کرونا فیلمسازان این استان موفق شدند آثار بلند و کوتاه خوبی تولید کنند اما به دلیل تداوم تعطیلی سالنهای سینما نگران اکران محصولات خود هستند.

وی ادامه داد: این نگرانی از نظر روانی تاثیر بسیاری بر فیلمسازان گذاشته است، لذا باید کمکهای جدی و مطلوبی در قالب تسهیلات مالی و غیرمالی به تولیدکنندگان فیلم اختصاص یابد.

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سینماداران استان که همچنان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مجبور به تعطیلی کسب و کار خود هستند، با دست خالی باید دستمزد کارکنان و هزینه‌های مکان و نگهداری تجهیزات سینما را بپردازند.

طباطبایی افزود: نداشتن درآمد از محل اکران فیلم و فروش بلیت باعث شده است سینماداران از شرایط کنونی متضرر شوند و این موضوع آینده صنعت سینما در خراسان رضوی را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: هرچند شرایط شیوع کرونا باعث بستن و تعطیل کردن دائمی سالنهای سینما توسط سرمایه گذاران آنها در استان نشده اما برخی از آنان از ادامه فعالیت در این صنعت منصرف شده‌اند.

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هرچند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است با پرداخت تسهیلات مالی وضعیت نامطلوب ناشی از شیوع کرونا را برای سینماداران بهبود بخشد اما باید چاره‌ای اساسی برای رفع مشکلات جدی آنان یافت.

طباطبایی افزود: میزان تسهیلات مالی برای سینماداران خراسان رضوی باید متناسب با میزان خسارتها و هزینه‌هایی باشد که سینماداران متحمل شده‌اند.  

وی ادامه داد: هیچ یک از فیلمسازان مشهدی به جز "عادل تبریزی" که فیلم جدید خود را در تهران ساخته و متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر امسال شده است، اثری برای این ‌جشنواره ارسال نکرده‌اند.  

۱۶ موسسه سینمایی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۵۰ سالن سینما با ۱۰ هزار صندلی دارد که ۱۲۰ نفر در آنها مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.