مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ تن سهمیه روغن استان از محل ستاد تنظیم بازار کشور در حال اختصاص به استان است و علاوه بر آن پیگیری مجدانه‌ای از مبادی مختلف برای جذب سهمیه‌های بیشتر در استان در حال انجام است.

جذب سهمیه بیشتر روغن برای خراسان رضوی در حال پیگیری است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اشرفی  در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد افزود: تاکنون نیز پیگیریهای زیادی از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان صنعت برای جذب سهمیه روغن از طریق ستاد تنظیم بازار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتاق تعاون برای رفع کمبود روغن انجام گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: وضعیت کنونی تامین روغن در بخشهای صنفی، صنعتی و خانوار به مشکلات آن در سطح ملی مربوط می شود که مسوولان مرتبط در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستند.

محمدرضا مس فروش افزود: برای تامین روغن مورد نیاز خراسان رضوی مذاکراتی با اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ویژه با مدیران فروشگاه‌های افق کوروش و رفاه انجام گرفت که قول مساعدت دادند به هر میزانی که خراسان رضوی به روغن نیاز داشت و در حد مقدورات خود، در فروشگاه‌های مربوطه در استان عرضه کنند.

وی اضافه کرد: پیگیریهایی از طریق انجمن روغن ایران و مذاکراتی نیز با شرکت توسعه صنایع بهشهر انجام شد تا سهمیه‌ای از روغن را به خراسان رضوی اختصاص دهند، همچنین به کارخانجات تولید روغن خارج از استان میزان درخواستی استان اعلام شد که امیدواریم بتوان مقادیر درخواستی را از منابع مزبور جذب کنیم.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: آخرین سهمیه روغن استان از ستاد تنظیم بازار کشور مربوط به دوم دی ماه امسال به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ تن بوده که هنوز به طور کامل جذب استان نشده است و در حال حاضر نیز هزار و ۱۰۰ تن سهمیه بخش صنفی از روغن با مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان بخشی در بین خانوار و بخشی نیز در بین صنوف در حال توزیع است.

حمیدرضا رجوعی افزود: از محل ۴۵۰ تن سهمیه نخست بخش صنف خراسان رضوی، صنف قنادان مشهد ۲۰۹ تن را جذب کردند و باقی این سهمیه در شهرستانها در حال توزیع است،

وی اضافه کرد: هم اینک روغن بازار مشهد از محل سهمیه روغن بخش صنفی در حال تامین است که تا ۲۰ روز آینده می‌توان به این روال ادامه داد اما وضعیت شهرستانهای خراسان رضوی به لحاظ تامین روغن چندان مطلوب نیست.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: روند تامین روغن بخش صنعت استان نیز وضعیت ناهمگونی دارد، بعضی از واحدهای تولیدی بزرگ موفق به جذب روغن شده اند اما واحدهای تولیدی کوچکتر در این زمینه ناموفق بوده‌اند.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با پیگیری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همکاری اتاق تعاون کشور، ۵۰۰ تن روغن خوراکی برای توزیع در فروشگاه‌های تعاونی مصرف کارمندی و کارگری استان اختصاص یافت که تاکنون از این میزان ۱۴۰ تن وارد استان و توزیع شده و ۷۰ تن باقیمانده در مسیر حمل به استان است.

سید حسین مجتبوی افزود: فروشگاه‌های مصرف فرهنگیان و مصرف کارکنان دولت ۱۸ شهرستان خراسان رضوی در حال توزیع روغن با قیمت مصوب هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست بر فعال سازی واحدهای روغن کشی و تصفیه روغن استان تاکید کرد و گفت: باید در برنامه بلندمدت استان به نحوی برنامه‌ریزی کرد که دانه‌های روغنی مورد نیاز واحدهای روغن کشی و تصفیه روغن استان و از این محل، روغن مورد نیاز را تولید و توزیع و نهاده دامی برای حوزه دام و طیور را تامین کرد.

محمدرضا اورانی افزود: ضروری است شرکتهای واردکننده در خراسان رضوی که می‌توانند دانه‌های روغنی مورد نیاز استان را وارد کشور کنند، به وزارت صنعت معدن و تجارت معرفی شوند تا به جای حق العملکاری برای شرکتهای تهران، ثبت سفارش برای واردات دانه‌های روغنی را انجام و تامین کننده دانه‌های روغنی مورد نیاز استان گردند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.