سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد درباره مدیریت بار و خاموشی های احتمالی در روزهای سرد زمستان گفت: مدیریت مصرف شهروندان مانع از تداوم خاموشی ها خواهد شد.

رفتارمصرف کنندگان مانع از تداوم خاموشی ها خواهد داشت /پرداخت خسارت به لوازم برقی

علیرضا کاشی  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: خط قرمز ما در مدیریت مصرف برق و اعمال خاموشی ، در بخش خانگی است.

وی تصریح کرد: اغلب نیروگاه هایی که تولید برق شهر مشهد را بر عهده دارند از سوخت گاز استفاده می کنند از این رو با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز  ، به دلیل اینکه گاز مورد نیاز بخش خانگی با مشکلی مواجه نشود گاز رسانی به  نیروگاه ها محدود شده است و به ناچار باید این نیروگاه ها از سوخت مازوت برای فعالیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل مسائلی نظیر آسیب های زیست محیطی گاز مازوت و کاهش استفاده از آن ، مدیریت مصرف در بخش های مختلف خانگی برای گاز و برق مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر برای تامین جریان الکتریکی شهر مشهد با مشکلی مواجه نیستیم ولی چون نیروگاه ها با مشکل تامین گاز مواجه شدند به ناچار باید باهمراهی مردم موضوع مدیریت مصرف را اجرایی کنیم تا از سرمای زمستان عبور کنیم.

سخنگوی شرکت برق مشهد با بیان اینکه در تامین برق شهر مشهد و مدیریت مصرف  بیشتر مواردی که مدنظر ما است مناطق غیرحساس است، افزود: در این راستا و در جهت مدیریت سوخت نیروگاه ها و صنایع و همچنین مدیریت مصرف انرژی گاز و برق،  طرحی در کشور و به دنبال آن  در شهر مشهد در حال اجرا است که بر مبنای آن مدیریت مصرف در مناطق مختلف شهر اجرایی خواهد شد.  از این رو در اولین اقدام شرکت توزیع برق مشهد  برای اجرای این طرح که از هفته قبل   آغاز شده است لامپ های معابر اصلی سطح شهر به طور یک در میان خاموش شده اند زیرا ۲۷۰هزار لامپ برق در معابر مشهد وجود دارد که ۲۵درصد آنها در خیابان ها و محورهای اصلی  قرار دارند و با خاموشی ۵هزار از این لامپ ها  از ساعت ۱۷.۳۰دقیقه تا ساعت ۶صبح روز بعد   ۱۷مگاوات صرفه جویی برق ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه با استانداری، دادگستری ، آتش نشانی و  ستاد بحران استان برای اعمال هرگونه خاموشی هماهنگ هستیم، تصریح کرد: همچنین طی هماهنگی که با شهرداری مشهد صورت گرفت مقرر شد  در روشنایی پارک ها و بوستان های سطح شهر صرفه جویی داشته باشند از طرفی صنایع شهر مشهد نیز قول مساعد  درباره مدیریت مصرف برق ارائه کرده اند.

کاشی در مورد اعمال خاموشی در سایر شهرستان های خراسان رضوی در هوای سرد زمستان نیز افزود: این موضوع باید از شرکت توزیع برق استان پیگیری شود اما برای شهر مقدس مشهد  خاموشی برق بخش خانگی  از امروز نیز بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به نوبت در مناطق مختلف شهر انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: از مردم خواهش و تقاضا داریم که اگرچه بیشترین مصرف برق در تابستان رخ می دهد اما در شرایط سرد زمستان نیز با خاموش کردن یک لامپ اضافی  کمک بسیار بزرگی به تامین برق نیروگاه ها و صنایع و جلوگیری از هرگونه خاموشی داشته باشند زیرا   در شهر مقدس مشهد یک میلیون و ششصد هزار مشترک برق خانگی داریم که اگرهر کدام از آنها  یک لامپ اضافی را خاموش کنند رقم قابل توجهی در صرفه جویی برق به دست خواهد آمد.

کاشی در مورد خسارت وارد شده به لوازم برقی خانواده ها هنگام خاموشی ها نیز گفت: همه لوازم برقی مشترکان خانگی بیمه هستند و در صورتی که خسارتی به این لوازم در زمان اعمال خاموشی ها وارد شود باید از طریق شماره تلفن ۳۲۱۱۲۱۲۱ یا ۱۲۱موضوع را مطرح کنند تا راهنمایی های لازم در این باره به آنها صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.