غلامحسین اسماعیلی از ثبت ۳۱۲ هزار پیش‌قرارداد وکالت و امضای ۶۱ هزار قرارداد در سامانه قوه قضائیه خبر داد و گفت با راه‌اندازی این سامانه امکان فرار مالیاتی برخی وکلا سلب خواهد شد.

ثبت ۳۱۲ هزار قرارداد وکالت در سامانه قوه قضائیه

قد آنلاین: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره روند عملیاتی شدن سامانه ثبت قراردادهای وکالت و تاثیر آن در شفافیت و حق الوکاله ها و جلوگیری از حق الوکاله های نجومی و فرار مالیاتی در این صنف، با بیان اینکه ایجاد سامانه مذکود جزو احکام بودجه ۹۹ بود و قوه قضائیه موظف شد سامانه ای را برای ثبت و استاندارد سازی قراردادهای وکالت اه‌ادنازی کند، گفت: ما مفتخریم در حالی که بسیاری از دستگاه ها در اجرای تعهدات و تکالیفشان دچار تاخیر و تعلل می‌شوند، توانستیم به سرعت و در کمترین زمان این امر را محقق و سامانه مذکور را راه‌اندازی کنیم و امکان ثبت نام وکلا در آنرا فراهم سازیم.

وی با اشاره به اینکه برخی نقایص و کاستی ها در این سامانه وجود داشت که در همین یکی دو ماهه فعالت ان برطرف شد، افزود: هم اکنو قرارداهایی که در این سامانه ثبت نشود اعتبار ندارد  و اگر بین وکیل و موکل اختلافی حادث شود صرفا  قرارداد ثبت شده در این سامانه ملاک عمل خواهد بود.

اسماعیلی اظهار داشت: تا امروز  ۳۱۲ هزار پیش قرارداد وکالت در این سامانه ثبت و ۶۱ هزار قرارداد امضا  شده و ملاک عمل است.

وی اظهار داشت: در مورد ضمانت اجرایی این قانون و جلوگیری از قراردادهای غیر رسمین نیز هم مهم‌ترین اتفاق اینست که ما به واحدهای قضایی ابلاغ کرده‌ایم  از این به بعد فقط قراردادهای وکالتی را بپذیرند که در این سامانه به ثبت رسیده باشد و خارج از این سامانه کسی امکان وکالت در پرونده ای را ندارد.

وی تاکید کرد: از برکات دیگر این موضوع واقعی شدن حق الوکاله ها و شفاف شدن درآمد وکلا است و  اینکه از این پس سهم مالیاتی وکلا هم با ثبت در این سامانه شفاف و دقیق می‌شود و از فرار مالیاتی برخ از وکلا جلوگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.