استاندار خراسان رضوی گفت: کلاس‌های درسی حدود ۱۷۰ مدرسه در استان در کانکس برگزار می‌شود که این موضوع در شان مردم استان نیست.

برگزاری کلاس‌های درسی ۱۷۰ مدرسه خراسان رضوی در کانکس

به گزارش قدس آنلاین، مجتمع آموزشی حیات طیبه سردارشهید اسلام حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.  

 معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: علیرغم محدودیت‌های ظالمانه دولت آمریکا ساخت و احداث مدارس و مراکز آموزشی در مناطق کم برخوردار کشور بسیار پررنگ بوده که این مهم جای تقدیر دارد.  

استاندار خراسان رضوی گفت: علیرغم تمام تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته با توجه به اینکه سرانه مطلوب و استاندارد فضای آموزشی ۸/۳ مترمربع و میانگین این سرانه ۵/۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز در کشور است؛ اما میانگین سرانه آموزشی استان خراسان رضوی ۴/۵ مترمربع است که نسبت به میانگین کشور ۷۰ سانتی مترمربع کمتر است.

معتمدیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهر مشهد مقدس و به ویژه در حاشیه شهر با وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت وضعیت سرانه فضای آموزشی بحرانی تر است و سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۲/۵ مترمربع است که حتما باید نسبت به این مناطق نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: در حاشیه شهر مشهد به ۲۸۶ هزار مترمربع فضای آموزشی نیاز است که برای ساخت این میزان فضا قریب به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید تامین شود. برای انجام احداث فضاهای آموزشی در حاشیه شهر مشهد از یک مدل مشارکتی بهره برده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت حداکثری دولت و تمامی نهادها بتوانیم در یک برنامه یک ساله شرایط حاشیه شهر مشهد را تغییر دهیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در حال حاضر در سطح استان خراسان رضوی ۷۰۰ پروژه فعال در حال احداث است و حدود ۱۲۲ پروژه نیز به دلیل کمبود اعتبارات غیرفعال است و در تلاش هستیم تا آن‌ها را نیز فعال نماییم.

معتمدیان بیان کرد: کلاس‌های درسی حدود ۱۷۰ مدرسه در استان در کانکس برگزار می‌شود که این موضوع در شان مردم استان امام مهربانی‌ها نیست؛ همچنین ۱۴ هزار کلاس درس استان نیاز به استاندارد سازی سیستم گرمایشی دارد و به امید خدا با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در جهت رفع این مشکلات گام برمی‌داریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.